סקירה של Ghost of Tsushima: האם Samurai Epic הוא עוד להיט לחובבי פלייסטיישן?

טֶכנוֹלוֹגִיָה

ההורוסקופ שלך למחר

ככל שאנו מתקרבים לדמדומים של ה פלייסטיישן 4 דור, Ghost of Tsushima מציע שינוי קצב מרענן מהחודש שעבר האחרון מאיתנו חלק 2 . היכן שההרפתקה המפלגתית של Naughty Dog היא לעתים קרובות מבט מעורר מחשבה על איוולת הנקמה, המהדורה החדשה של סאקר פאנץ' מרגישה לא מסובכת להפליא. זה אסקפיזם אמיתי ממשחקי וידאו, ואנחנו אוהבים את זה בגלל זה.

כשהיא נכנסת לשריון של ג'ין סקאאי, מנהיג שבט, Ghost of Tsushima לא מבזבזת זמן בהתחלה. מול הפלישה המונגולית לאי הטיולרי צושימה, סקאי וחבריו הסמוראים נכרתים על ידי גזע הלוחמים העז.

שבור, מוכה ובקושי נמלט ממוות, ג'ין חייב לגייס את הלוחמים שנותרו על האי כדי לקחת את הקרב אל חוטון חאן הקטלני ועם קבוצותיו. זה מערך חשוף למדי, אבל המחויבות של Ghost of Tsushima לתפאורה ולדמויות שלה הופכת את זה למסע נקמה ששווה לקחת אותו.



(תמונה: פראייר פאנץ')



נאלץ ללבוש חיתול

ג'ין עצמו הוא אדם שגדל עם תחושת כבוד כקבוע היחיד שלו, ולראות את אחיו הסמוראים האכזריים באותה מידה, מוביל אותו להטיל ספק בנאמנותו הבלתי מעורערת לאידיאל. באופן דומה, דמויות צד מרחיבות את ספקטרום האמונות של הגיבור שלנו.




זה משחק גם במשחקיות. במהלך הסיפור, ג'ין הופך ממחזיק חרב חסר ניסיון יחסית לדרוויש מסתחרר של מוות ואש, ולומד דרכים חמקניות יותר לשגר אויבים.

זה מושג באמצעות 'Tales', הגישה של המשחק למשימות סיפור. אלה מאפשרים לג'ין להגדיל את האגדה שלו ולקבל יכולות חדשות והטבות חדשות באמצעות עץ מיומנויות במשחק. בהתחלה, זה מרגיש כאילו אין שום דבר מהפכני במערכת שלא ראינו בהרבה כותרי פעולה מגוף שלישי בעבר, אבל ברגע שג'ין פותח עמדות שונות שבהן ניתן להילחם באויבים, עד מהרה הופך הכרחי ללמוד כל מה שהוא יכול.

הקרב עצמו מתחיל גם כמשולש חשוף של התקפות וחסימות קלות או כבדות, אבל לא עובר זמן רב עד שג'ין מתחמק מהתקפות בלתי ניתנות לחסימה, או מנסה לשבור את עמדת האויב כדי להנחית את מכת ההרג. Sekiro זה לא, אבל בשילוב עם עמדות שעובדות טוב יותר נגד אויבים מסוימים, עדיין יש הרבה אתגרים שאפשר למצוא.

אזכור מיוחד גם למכונאי ה-Standoff של המשחק שמאפשר לג'ין לאתגר את ההתנגדות שלו לדו-קרב אחד על אחד. להחזיק משולש ולשחרר אותו בזמן הנכון כדי להרוג תוקף מונגולי עם מנה כבדה של תרסיס עורקים פשוט אף פעם לא מזדקן.

(תמונה: פראייר פאנץ')

כמובן, להיכנס למחנה אויב ולרצוח את כולם עם החרב שלך אולי נראה נהדר, אבל יש תחושת סיפוק מדהימה בחיסול אויבים לפני שהם יודעים שאתה שם. ג'ין זריז, מסוגל לבצע קנה מידה מהיר של אזורים, להתגלגל מאחורי מחסה ולחמוק דרך פתחי אוורור קטנים כדי למנוע זיהוי, וטכניקות חץ וקשת והסחת דעת כמו חזיזים באמת באות לעצמן.



בדואליות של ג'ין בין תחושת הכבוד שלו לתאוות הנקמה שלו, Ghost of Tsushima הופך לסוג המשחקים שאפשר לשחק בקלות פעמיים. גם לחימה בחרב וגם להתגנב כדאיות באותה מידה, וזה קו קשה ללכת.

במובנים רבים, Ghost of Tsushima מרגיש כמו אבולוציה טבעית של זיכיון Assassin's Creed לפני שהוא סטה לשטח RPG. ישנם כמה אלמנטים של RPG, כולל קסמים מגבירי סטטיסטיקה וציוד שניתן לשדרג (יחד עם עץ הכישורים הנ'ל), אבל לרוב Ghost of Tsushima מרגיש מושלם עבור מעריצי הפרנצ'ייז של Ubisoft שלא רצו לעלות רמה כדי להיות מסוגלים לעלות להרוג אויב.

האי עצמו עוצר נשימה הן בגודלו והן ביופיו, מהמקדשים החבויים על גבי הרים, ועד העלים המתערבלים ביערות תוססים. חלק גדול מהצבע של האי מגיע מהעלווה שלו, כשהאדמה והדשא המושתקים עוזרים לשימוש של המשחק ב-HDR באמת להופיע במסכים תואמים.

כרטיסים למשחק החוזר של fury klitschko

(תמונה: פראייר פאנץ')



זה גם תענוג לחקור; חלק גדול מהקמפיין בן ארבעים עד חמישים שעות מציע הדרכה כללית אך אין כיוון מוצק. במקום זאת, ג'ין חייב לקרוא לרוח (באמצעות החלקה על משטח המגע של ה-Dualshock 4) כדי לזהות את כיוון היעד הבא שלו. אם זה נשמע כמו גימיק, אתה צודק בספקנות, אבל בפועל זה מאפשר לשחקנים להיתקל ברבים מתכני הצד המעניינים (ולעתים קרובות מאתגרים) של המשחק.


יש לתת אזכור מיוחד גם למשחק הקולי של המשחק. כשניגון באנגלית מרגיש, טוב, בסדר, אנו ממליצים בחום לבחור ברצועת הקול היפנית עם כתוביות. לא רק שזה מוסיף לאותנטיות של המשחק, אלא שכמה פעימות סיפור פשוט הרגישו הרבה יותר רגשיים בשפת האם של ג'ין.

לבסוף, נתפסח אם לא נזכיר את הערכת המשחק לקולנוע היפני הקלאסי, בפרט את היצירות של אקירה קורוסאווה. בעוד שמצב Kurosawa שמפשיט את הצבע של המשחק הוא ללא ספק יפה בדרכו שלו, מצאנו את עצמנו עוברים בחזרה כדי לראות את הצבעים המדהימים של המשחק. עם זאת, ניתן להרגיש את השפעתו של הקולנוען האגדי כמעט בכל פריים, כאשר חלקים מהסיפור מרגישים כמו מפלצת של פרנקנשטיין מיצירותיו המפורסמות ביותר.

חלקים נדירים של מקדונלדס מונופול בבריטניה
ביקורות משחקים אחרונות

אחרי ה-The Last of Us Part 2 המטריד רגשית בחודש שעבר, ועם האפשרויות האינסופיות של Cyberpunk 2077 באופק, התאהבנו בצושימה ובתושביה. אפשר לטעון שזה לא עושה הרבה שזה חדש, אבל כל מה שהוא עושה, זה עושה עם סוג של פנטזיה שיגרום לקורוסאווה להיות גאה. החיפוש אחר נקמה אולי לא מאתגר את הציפיות שלך, אבל אי אפשר להכחיש את כמות הכיף שיש לחופי יפן.

Ghost of Tsushima יושק בלעדית לפלייסטיישן 4 ביום שישי, 17 ביולי תמורת 49.99 פאונד.

ספירת נתונים ='3' data-numberedהנקראים ביותר
אל תחמיצו

ראה גם: