סקירת Gears 5: מרענן את הנוסחה לאחד ממשחקי Gears of War הטובים ביותר עד כה

טֶכנוֹלוֹגִיָה

ההורוסקופ שלך למחר

עברו כמעט שלוש עשרה שנים מאז ש-Gears of War הגיע לראשונה אקס בוקס 360 , הגדרה מחדש של ז'אנר היריות בגוף שלישי עם מערכת הכיסוי האפקטיבית והאינטואיטיבית שלו, הגישה החדשה לטעינה מחדש של נשק וכמובן, העובדה שלאקדח שלך היה מסור חשמלי מחובר אליו.



אבל להגן על כוכב הלכת סרה מפני המוני הארבה/למבנט/נחיל המפלצתיים היא עבודה שלא נגמרת, ולכן אנו מוצאים את עצמנו בפרק הראשי החמישי בדמות Gears 5. כאשר חלק ה-'of War' הוסר כעת באופן רשמי. כותרת, יש רמז לכך שהסדרה מנסה להחיות את עצמה. אבל האם הפרק האחרון הזה מצליח למשוך את זה?



בגדול, התשובה היא כן.



הכיתוב: Gears 5 Xbox Game Studios

קמפיין

מתגברים מהסוף של GoW 4, אנו חוזרים ל-JD Fenix ​​ולחבריו חיילי COG מנסים לשים קץ מכריע לנחיל, גרסה מפותחת של הארבה שחזר להטריד את תושבי סרה בזמן שהם נאבקים לבנות מחדש ציוויליזציה בעקבות אירועי הטרילוגיה המקורית.

מה קרה באי האהבה

עם זאת, בתחילת הסיפור Gears 5 חושף את הטלטלה הראשונה - והמרעננת ביותר - שלו. השחקן קופץ משליטה בוואקום האישיותי שהוא JD ובמקום זאת נכנס לנעליה של קייט דיאז שבמשחק הקודם הוכח שיש לה קישור מסתורי לנחיל.



בנוסף לשינוי מבורך לגיבורה נשית, העובדה היא שקייט תמיד הייתה דמות מעניינת יותר, וההמשך ל-GoW 4 בהחלט היה צריך להיות הסיפור שלה. אכן, בחלק ניכר מהאחרונים מִשְׂחָק נראה היה שהעלילה סובבת סביב ג'יי.די ואביו מרקוס שהתחרו להיות החייל חסר הצוואר הכי אכזרי בחדר.

קייט לוקחת את המושכות כגיבורה (תמונה: Xbox Game Studios)



מבלי למסור יותר מדי, הנרטיב שופך קצת אור המיוחל על מקורות הארבה, ומספק קישור קרקע אמיתי למשחקים הקודמים ובמקביל דוחף את העלילה קדימה לכיוונים מעניינים.

כשזה מגיע למשחקיות, הירי הקרביים והמשפיע של הסדרה תמיד נוכח, עם קומץ כלי נשק חדשים לשחק איתם לצד עמודי התווך כמו לנסר האייקוני ו- Torque Bow הנפיץ. טעם חדש של הלנסר מחליף את המסור החשמלי במשגר רימונים מתחת, בעוד ש-Cryo Cannon הוא הנשק הכבד האחרון שהתווסף לתערובת, מקפיא אויבים לפני שאתה מנפץ אותם לערימה של קוביות קרח בשרניות.

בן לוויה הרובוט JACK - בחירת המנעול המרחפת מהפרקים הקודמים - חזר, אבל בתפקיד מעורב הרבה יותר. לפח הצף יש כעת חבילה של יכולות ניתנות לפתיחה וניתנות לשדרוג, שלא רק מספקות יתרון בקרב, אלא גם מהנות באופן מספק לשימוש.

פיבי וולר-ברידג' מרטין מקדונה

הכוחות החדשים של JACK נותנים לך יתרון בקרב (תמונה: Xbox Game Studios)

חריץ ליכולות תמיכה מאפשר לך לצייד כוחות כמו Pulse, שמדגיש אויבים וברמות גבוהות יותר יכול לזהות תחמושת ואפילו להגביר את הנזק שלך לזמן מוגבל. יש גם את Stim, שמספקת באופן זמני שריון דמוי שדה כוח שיקנה לך כמה רגעים של שרידות מוגברת לך ולחברי הצוות הסמוכים, ואם תוציא כמה נקודות שדרוג, תחייה כל בעל ברית שהופל.

משבצת התקיפה כוללת אפשרויות כמו פלאש שמדהים אויבים, ו-Hijack (מועדף אישי), שרואה את ג'אק משתלט על בחור רע נבחר וגורם להם להפעיל את החברים הקשקשים שלהם לתקופה קצרה, וכתוצאה מכך הם משמידים את עצמם. להסתיים אם תרכוש את השדרוג ברמה העליונה.

למרבה המזל, אתה יכול לכבד לחלוטין את שדרוגי ה-JACK שלך בכל עת וללא עונש, מה שנותן לך מקום להתנסות ולשנות את הטעינה שלו כדי להתאים למצב.

Gears הולך להיות סוג של עולם פתוח, קצת בכל מקרה (תמונה: Xbox Game Studios)

האס הבא של Gears 5 בשרוול - ואחד שעשוי להפריד בין מעריצים - הוא נטייה לסביבה פתוחה. חלקים מסוימים של הקמפיין אינם מתרחשים ברמות הליניאריות הרגילות, אלא עוברים למפות גדולות יותר שניתן לחקור בהן, הכוללות כמה יעדים עיקריים מנוקדים כמו גם קומץ אופציונליים. הסקיף (בעצם מזחלת המופעלת באמצעות גלישת עפיפונים) אתה משתמש כדי לעבור את המהלכים האלה בקליפ הוגן, כך שלעולם אין זו מאמץ ארוך במיוחד להגיע ממקום אחד למשנהו.

פרקים אלה מציעים שינוי קצב מההסתערות במסדרון, עם כמה סביבות יפות באמת מוצגות - במיוחד הפסולת המושלגת סביב הר קדר. המשימות הצדדיות גם עוזרות לעצב קצת יותר את העולם, ולחקור את ההשפעה שהייתה לנחיל על כיסי האזרחים הנותרים בסרה.

הם גם הדרך לפתוח רבים מהשדרוגים החזקים ביותר עבור היכולות של JACK, מה שהופך אותם לכדאיים בהחלט. נותרה הרגשה מצמררת שכל העניין הוא ניסיון לרפד את הקמפיין, אבל אם משחק Gears of War מנסה לתת לך עוד דברים לירות בהם תוך שהוא משחרר אותך - לזמן מה, לפחות - מאותו הישן צועדים דרך מתקנים תעשייתיים נטושים, אז קשה לטפל יותר מדי בטרוניות.

יש כמה מיקומים חדשים ומדהימים (תמונה: Xbox Game Studios)

מרובה משתתפים, Horde ו-Escape

הדברים הרגילים שאינם מסע פרסום חזרו, עם כל מצבי מרובי המשתתפים התחרותיים שהייתם מצפים לראות בזה ובאמת בכל משחק אחר הכוללים רובים. נותרה לאותה רמת כיף, תלוי בחיבתך להתחמק מגלגול בזמן ירי ברובה ציד על הקרסוליים של אנשים. מצב ההישרדות פורץ הדרך של ה-Horde של Gears חוזר, והתמודדות עם גלים אינסופיים של אויבים עם כמה חברים לצידך מעולם לא הרגישה מלוטשת יותר.

לדמויות השחקן יש כעת לכל אחת מהן יכולות אקטיביות פסיביות ייחודיות בסגנון Overwatch, המאפשרות לך לעשות דברים כמו לירות דרך קירות לזמן קצר או להזעיק תקיפה אווירית נפיצה. בסך הכל, אלה מרגישים מאוזנים למדי, ומציעים תחושת העצמה מבלי לזרוק הכל מהפסים.

המצב החדש הבולט הוא Escape, חוויית שיתוף פעולה מתוחה של שלושה שחקנים, שרואה את הנבחרת שלך מוכנסת ללב כוורת נחיל. אתה מתחיל עם אקדח בלבד ועליך לנקות תחמושת וכלי נשק בדרך כשאתה מנסה להגיע לנקודת חילוץ. האזהרה היא שלפני תחילת המשחק, הצוות שלך הטמין פצצת רעל אשר, לאחר ספירה לאחור, מתחילה לפלוט את המטען הרעיל שלה מאחוריך.

עדר נשאר דלי של כיף (תמונה: Xbox Game Studios)

אנטוניו בנדרס ומלני גריפית מתגרשים

עצם ההגדרה של 'סלע ומקום קשה', תצטרכו לברוח מהגז הקטלני שזוחל בגבכם תוך התמודדות מול אויבים שחוסמים את דרככם אל היציאה. גם אם תגיעו בחוץ ואל אור השמש, עדיין תצטרכו להחזיק את התור בזמן שהדלתות הענקיות נסגרות לאט לפני שהמסוק שלכם מגיע.

עד כמה שזה מרגש כמו מאתגר, אסקייפ מרגיש כאילו הורד הסתובב על ראשו, ודורש גישה פרגמטית ואגרסיבית בהשוואה למרמור של האחרון. חלק מהיר של ריצה, חלק אימה הישרדותית, הכסף שלי נמצא במצב הזה ומספק ל-Gears 5 את רוב המשיכה לטווח ארוך שלו, עם Hives הניתנים להפעלה מתעדכנים על בסיס קבוע ויוצר מפות קל לשימוש - אם כרגע בסיסי - עבור רמות מתוצרת שחקן .

מצב ה-Escape החדש הוא תוספת מבורכת (תמונה: Xbox Game Studios)

פְּסַק דִין

הילוכים 5 לא מושלם. ברמה הטכנית, יש קצת טקסט מוקפץ שמסיח את הדעת ונתקלתי בכמה הקפאות משחק במהלך זמן המשחק שלי. במונחים של תלונות משחק, עם טעינת המשחק בפעם הראשונה הוא מאלץ אותך להיכנס להדרכה של 10 דקות שלא ניתן לדלג עליה לפני שהיא תאפשר לך לשחק כל חלק אחר בו, וזה מחמיר להפליא עבור אלה עם כל ניסיון עם Gears משחקים.

יש גם ניסיון חצי לב וחסר טעם להכליל התגנבות, כלומר עם הסרה אילמת שאפשר לבצע על אויבים לא מודעים. בנוסף להיות מנוגד לכל האתוס של Gears of War, במספר הזעיר של הזדמנויות שתוכל להשתמש בו תצליח להוציא רק בחור רע אחד לפני שהכדורים יתחילו לעוף בכל מקרה.

ביקורות משחקים אחרונות

כל זה בצד, זהו ערך פנטסטי בסדרה שמרענן את הנוסחה בדרכים מרתקות. הקמפיין שלו הוא אולי העמוק ביותר עד כה, עם סיפור שמציע קצת רקע מספק לסיפורי היקום של Gears וכמה תוספות משחק שמגבירות את מחזה האקשן של דקה לדקה.

מצב ה-Escape החדש הוא גולת הכותרת נוספת, שכופה גישה חדשה לגמרי למשחקיות המנוסה והבדוקה של Gears. בינתיים, אם אתה חובב מרובה משתתפים של הזיכיון, יוגש לך טוב, ותוכל לטחון עורות כאוות נפשך אם זה כוס התה שלך. לחובבי Gears of War, מדובר בחבילה חיונית, ומשחק שבהחלט עולה על קודמו.

פּלַטפוֹרמָה: אקסבוקס אחד , Windows 10 PC

חולצת ארסנל של הארי קיין

מחיר: 49.99 פאונד (ניתן לשחק גם דרך Xbox Game Pass)

ספירת נתונים ='3' data-numberedהנקראים ביותר
אל תחמיצו

ראה גם: