על הסף להינצל מההצעה האחרונה - אבל 'היא צריכה 80 מיליון ליש'ט' כדי לשרוד

שטיח

ההורוסקופ שלך למחר

הבוסים ב- Carpetright סבורים כי החברה צריכה כ -80 מיליון ליש'ט כדי להוציא את עצמה מבעיות החוב שלה(תמונה: הרשות הפלסטינית)



ניתן להציל את רשת הריצוף הגדולה ביותר בבריטניה הודות להצעת חילוץ ברגע האחרון של בעל המניות הגדול ביותר שלה.



מדיטור, המנוהלת על ידי מנהל הקרן לשעבר ושחקנית הפוקר Old Mutual, טלאל שאצ'רצ'י, הציעה לרכוש את הקמעונאית כדי להימנע מהתמוטטות החברה תחת הר חובות.



הוא האמין כי הוא התחיל בדיונים עם העסק והצביע על כך שהוא יהיה מוכן לשלם 5 שקל למניה - לפי שווי של 15.2 מיליון ליש'ט בלבד.

הבוסים ב- Carpetright סבורים כי החברה צריכה כ -80 מיליון ליש'ט כדי להוציא את עצמה מבעיות החוב שלה.

הם הסבירו שרמות החוב ברוטו הנוכחיות הן 56 מיליון ליש'ט. החוב נטו עומד על 27 מיליון ליש'ט, אך החברה מסרה כי היא צופה כי זה יעלה בין 40 ל -50 מיליון ליש'ט עד דצמבר.



אם תוצע הצעה רשמית, Carpetright חשפה שבעלי מניות אחרים מוכנים לקבל את העסקה או אמרו שהם מתכוונים להצביע בעד, כולל אברפורת 'פרטנרס עם 12.6%, מנהלת נכסי מג'די עם 6.6% וניהול קרן סורוס עם 2.6 %.

העסקה תביא למדיטור להשתלט על Carpetright באופן מלא והחובות יהפכו להון עסקי.



בוב איוול, יו'ר חברת Carpetright, אמר: 'בעלי המניות יהיו מודעים לכך שעסקנו בדיוני מחזור מקיפים להחלפת מתקנים קיימים שתוקפם יפוג בסוף שנה קלנדרית זו.

השנה שעברה הייתה קשה במיוחד עבור Carpetright, כאשר החברה נאלצה לסגור 80 חנויות (תמונה: Getty Images)

צוות חלומות מראה יומי

קרא עוד

סיפורי כסף מובילים
מוריסון המוכרים ביצי פסחא תמורת 25 שקל אישור יום התשלום בהרשאה KFC פותחת מחדש 100 חנויות למסירה הסבר על זכויות משלוח סופרמרקט

'ההצעה האפשרית שתוכרז היום תקים מבנה מימון חדש ל- Carpetright שיאפשר לנו להמשיך להתאושש ולבצע השקעות נחוצות בשיפור העסק שלנו'.

למדיטור יש עד 28 בנובמבר להציע הצעה או ללכת משם.

בחודש ספטמבר העסק השתלט על מסגרת האשראי המסתובבת של Carpetright בסך של 40.7 מיליון ליש'ט, במקום המלווים הקודמים NatWest ו- AIB, אם כי נותרה משיכת יתר יומיומית של 6.5 מיליון ליש'ט עם NatWest ובנק אולסטר.

Carpetright נאבקת עם ערימת חוב ענקית מזה מספר שנים ונאלצה לפנות בשנה שעברה למדיטור בבקשה לקבל שתי הלוואות לזמן קצר.

הראשון במרץ היה 12.5 מיליון ליש'ט, עם דמי הסדר של 1.9 מיליון ליש'ט וריבית של 3%. השנייה - הלוואה של 15 מיליון ליש'ט במאי - הגיעה עם עמלה של 2.3 מיליון ליש'ט וריבית של 18%.

השנה שעברה הייתה קשה במיוחד עבור Carpetright, עם הליך חדלות פירעון של הסכם התנדבותי של החברה, שהוביל לכך שנושים יקצצו משמעותית בחובותיהם.

זה גם הוביל לסגירת 80 חנויות ותראה ש- Carpetright תסלול את הדרך למספר קמעונאים להשתמש ב- CVA.

ראה גם: