Commonwealth Games Pride House נראה לנצל את 'ההצהרה המדהימה' של טום דיילי

אַתלֵטִיקָה

ההורוסקופ שלך למחר

הכניסה ההיסטורית של טום דיילי ל- משחקי חבר העמים טקס הפתיחה משמש כדי להניע את השיחה סביב שיפור השוויון לקהילת הלהט'ב+ במדינות המשתתפות.



ה אוֹלִימְפִּי צוללן זוכה מדליות נשא את שרביט המלכה לאצטדיון אלכסנדר בברמינגהם לצדו שישה פעילים וספורטאים להט'ב מניפים דגלי ענק של פרוגרס פרייד . ו-Pride House ברמינגהאם עוקבים אחר ההובלה של דיילי כדי לעזור לעורר שינוי בקרב 35 מדינות חבר העמים שעדיין יש להם חוקים נגד להט'בים.



בית הגאווה, הממוקם בלב הכפר הגאה בברמינגהם, מציע מרחב בטוח עבור חברי קהילת הלהט'ב+ המבקרים באזור לרגל המשחקים, כמו גם אירוח הקרנות של האירועים ושיחות חינוכיות של פעילים וספורטאים +להט'בים מובילים. בית הגאווה של ברמינגהאם הוא גם הראשון שיש לו נוכחות בכפרי האתלטים, משהו שמארגן שותף ג'ון הולמס מאמין שיהיה חיוני לפתיחת שיחות סביב שיפור המצב של קהילת ה-LGBT+ ברחבי חבר העמים.



'זה פשוט פרויקט כל כך חשוב משחקי חבר העמים הוא אירוע כה מרכזי לקיים בו את השיחות הללו. אנחנו מנסים לדבר על אחריות כמדינה לעובדה שהטלנו את כל חוקי העונשין והחוקים נגד הלהט'ב על המדינות האלה כשהתיישבנו בהן', אמר ל-NEWSAM Sport.

'זה מרגיש שיש לנו אחריות להוביל את השיחה. לא ניתן לצפות מאיתנו שנלחץ על ממשלות לשנות את החוקים שלהן, אבל אנחנו רוצים לעבוד עם פעילים בשטח ולתמוך בהם במאמציהם כי השינוי חייב לבוא מבפנים.

'זה אפילו יותר חשוב בגלל ההגבלות של קוביד שאנחנו עדיין תחתיהם במובן של פרוטוקולים והספורטאים שמנסים לשמור על עצמם. אנחנו צריכים להיות מציאותיים עכשיו ולדעת שהרבה ספורטאים שהם להט'ב לא יעשו זאת. לקבל את ההזדמנות בהכרח לבוא לכאן לבית.



  טום דיילי נכנס לטקס הפתיחה מול שבעה פעילי להט'ב+ וספורטאים הנושאים דגלי פרוגרס פרייד
טום דיילי נכנס לטקס הפתיחה מול שבעה פעילי להט'ב+ וספורטאים הנושאים דגלי פרוגרס פרייד ( תמונה: AFP באמצעות Getty Images)

'אז כדי שתהיה לנו נוכחות בכפרי הספורטאים, שיהיה שם את האוהלים המוקפצים, את הפעילויות הכיפיות שם, חשוב שתהיה לנו את הנוכחות הזו ושהמתנדבים שלנו יתחברו לספורטאים, המאמנים וצוות התמיכה, ויידעו אותם. שאנחנו כאן בשבילם בכל צורה או צורה שהם צריכים את זה'.

שגריר בית הגאווה ושגריר סטונוול, אמזין לת'י, מסכים שהנוכחות בכפר הספורטאים תהיה מכרעת לשינוי גישה. השרירן הווייטנאמית תקף את החוקים 'הנוראים' נגד הלהט'ב הקיימים ביותר ממחצית מהמדינות המתחרות בזמן שהיא קראה לשינוי.



אוכלים סודיים תוכנית דיאטה 10 שבועות

'בית הגאווה הזה הוא כל כך היסטורי מכיוון שלראשונה הוא נמצא גם בכפר האתלטים, אז הוא פשוט כל כך גלוי במונחים של מעורבות בעלות ברית, אבל גם לנהל את השיחות האלה סביב להיות האני האותנטי שלך בספורט והיכולת לקדם גיוון ו הכללה', אמר לה ת'י ל-NEWSAM Sport.

'אני חושב על מה שטום דיילי עשה עם ההצהרה הזו עם דגלי הגאווה וניהול הדיון הזה על 35 המדינות [שיש להן חוקים נגד להט'ב+]. לתשע [בעולם] יש עונש מוות, זה נורא.

'קשה לאנשים בבריטניה, שבה אתה יכול להחזיק ידיים בגלוי, יש לך שוויון נישואין, יש לך חוקים נגד אפליה, לחשוב שבחלק מהמדינות המתחרות אתה יכול להיסקל למוות או לקבל מאסר עולם או 100 מלקות .

'ומה המשמעות של בית הגאווה עבור הנראות של כל כך הרבה מהספורטאים של חבר העמים שהגיעו להתחרות בברמינגהם, שנמצאים בארון, שלעולם לא יכלו לצאת החוצה, אבל כמה בית הגאווה הזה אומר להם, שיש להם מראה תמונה של הסיפור שלהם משתקפת בהם בחזרה.'

  ג'ון הולמס (ראשון מימין) עם שלושת החברים האחרים של פרייד האוס ברמינגהם's organising committee
ג'ון הולמס (ראשון מימין) עם שלושת החברים האחרים בוועדה המארגנת של פרייד האוס ברמינגהם ( תמונה: ניק הינן)

הולמס נכח באצטדיון אלכסנדר בטקס הפתיחה ביום חמישי שעבר. והוא בירך את דיילי על שהדגיש את עבודתם של הפעילים והספורטאים שנשאו את דגלי הגאווה מאחוריו.

'זה היה רגע ממש חזק. ג'ייסון ג'ונס, אחד הפעילים, היה כאן בבית הגאווה ודיברנו על זה קודם לכן. היה רגע ממש נחמד שבו טום היה מודע מאוד לכך שהמצלמות היו עליו כשהוא נתקל האצטדיון', הוסיף הולמס.

'הוא הסתובב בכוונה לאחור והוביל, נתן תנועת יד כדי להראות שבעצם אנחנו כאן בשביל הפעילים האלה, האנשים האלה עם דגלי התקדמות הגאווה, בואו נסתכל עליהם ואת הסמליות של חגיגת הקהילות הלהט'ב שלנו בזירה הספורטיבית הזו, עם יותר ממיליארד אנשים צופים בטקס הפתיחה הזה.

מי הוא צ'אנינג אשתו של טאטום

'ג'ייסון אמר בעצמו שהוא קיבל כל כך הרבה הודעות מאנשים בטרינידד ובאיים הקריביים מאנשים שמתרגשים מאוד לראות את זה באירוע ראווה שכזה. עיני העולם היו נשואות לבירמינגהם וטום והפעילים האלה דאגו שנהיה כלול.'

LeThi הוסיפה את השבחים שלה לדיילי על הצהרתו בטקס הפתיחה ומקווה שזה יכול להיות אקדח הירי על השיחות שצריכות להתקיים. היא גם הטיחה את הצביעות שבציפייה מספורטאים שיתחרו ברמה הגבוהה ביותר, למרות שנאלצו להסתיר את זהותם האמיתית.

'זה על המורשת שאנחנו רוצים להשאיר מאחור לא רק לבירמינגהם ולבריטניה, אלא למורשת של משחקי חבר העמים לנהל את השיחה הזו. אנחנו מתחילים אותה עם ההצהרה המדהימה הזו בטקס הפתיחה', אמרה.

  Amazin LeThi (במרכז) הוא אחד מבית הגאווה ברמינגהאם's athlete ambassadors
Amazin LeThi (במרכז) הוא אחד משגרירי הספורטאים של פרייד האוס ברמינגהם ( תמונה: ניק הינן)

'ותתחיל להיות מסוגל לעסוק במדינות האלה סביב חשיבות השוויון. חלק מהאזרחים שלהם לא יכולים להיות עצמם אבל עדיין מתחרים על זהב למען המדינה שלך. מצד אחד אנחנו חוגגים אותך, אבל מצד שני הם גם לרדוף אותך.

'בית הגאווה הופך לתזכורת הזו למדינות שאלו הם גם האזרחים שלכם, הם זוכים במדליות עבורכם, הם דוגלים במדינה שלכם, יש להתייחס אליהם בכבוד ללא חשש מאלימות או אפליה.

מבצעי סייבר מאנדיי 2018 בריטניה

'כשזה פתאום מולך וזה מישהו מהקהילה שמדבר על מה זה בית הגאווה, הסיפור שלו, המסע שלו, אבל גם כספורטאי, זה מהדהד, האדם הזה הוא בדיוק כמוך. אנחנו חייבים לפתוח את הדיאלוג הזה לערב ברית בפעולה'.

לחץ כאן כדי לקרוא עוד על Pride House Birmingham

ראה גם: