וירוס הקורונה: משככי הכאבים עולים במחיר כשהחנויות מתמודדות עם הביקוש הגואה

נגיף קורונה

ההורוסקופ שלך למחר

בתי המרקחת נאלצים להעלות את המחירים כדי להתמודד עם עלויות סיטונאיות גבוהות יותר(תמונה: Getty Images/iStockphoto)



אקמול, איבופרופן ואספירין עלו כולם במחיר על רקע התפרצות נגיף הקורונה בעוד היצרנים מתקשים לגשת למרכיבים מסין.



יצרני התרופות דרשו עליית מחירים על רקע מחסור בחומרי גלם שנגרמו על ידי באג הרוצח - במהלך שעלול להשפיע על הצרכנים.



קמעונאים ובתי מרקחת מזהירים כי עלות רכישת אקמול, איבופרופן ואספירין עלתה בחדות בשבועות האחרונים, במקרים מסוימים בשיעור של עד 30%, מכיוון שסיטונאי תרופות ביקשו להעלות עלויות גבוהות יותר.

כריסטיאן יעקבסון, מנכ'ל בית המרקחת המקוון מדינו, אמר כי הספק שלה גובה כעת 85p עבור 32 כמוסות של 500mg אקמול - 21p יותר מאשר בפברואר. 'ראינו עליות מחירים דומות לאיבופרופן', הוסיף.

עם זאת רשת היופי בוטס התעקשה כי מחיריה לא ישתנו למרות המשבר.



בני האנרכיה עונה 6 נטפליקס בריטניה

'ניתן להרגיע לקוחות כי עלות המותגים הרגילים שלהם, כולל אקמול של המותג של Boots, לא תעלה ולא תעלה. אותו הדבר לגבי המוצרים האנטיבקטריאליים שלנו ', נמסר בהצהרה.

בשבוע שעבר הגבילה הודו, ספקית משככי הכאבים הגדולה בעולם, את ייצואן של תרופות מסוימות, כולל אקמול. המדינה ממקורות רבים ממרכיביה מסין, שם הייצוא הוקפא במידה רבה בגלל נגיף הקורונה.



טבליות לשיכוך כאבים באיבופרופן (תמונה: Getty)

חלק מהספקים גם הציבו מגבלות על כמות המוצרים להקלה על כאבים שיספקו לקמעונאים ולבתי המרקחת, על מנת להבטיח את חלוקת המלאי באופן שווה ברחבי הארץ. בתורו, קמעונאים רבים מגבילים את מספר הקופסאות להקלה על כאבים וקונים של תרופות לילדים יכולים לרכוש.

בוטס מסרה כי חלה עלייה במכירות חומרי ניקוי הידיים ותרופות נגד הצטננות, שפעת ושיכוך כאבים.

ביום שלישי היא הטילה מגבלה של שני פריטים לכל לקוח על תרופות נגד שיעול והצטננות, הקלה על כאבים, תרופות לילדים, מדחומים ורקמות, בנוסף למוצרים לעיקור ותינוקות לחיידקים, חיטוי ידיים ושטיפת ידיים.

'לאור הביקוש הנוכחי, אנו בוחנים אפיקי היצע חדשים ומותגים חלופיים', אמרה דוברת בוטס. 'נשתדל לתמחר הולם, לשקף עלויות שבשליטתנו'.

פיניקס, הבעלים של רשת בתי המרקחת רולנדס, אמרה כי חלה עלייה ניכרת בביקוש לתרופות כגון אקמול וקלפול. היא אמרה שהיא הציבה הגבלות על כמה מוצרים בכדי להבטיח אספקה ​​שוויונית ברחבי בריטניה '.

קרא עוד

וויין רוני מחוז דרבי
זכויות הקורונה
מה חברות צריכות לעשות כדי להגן על הצוות הסביר פורלו סגירת בתי ספר כיצד לקבל הפסקת משכנתא למשך 3 חודשים

הפניקס אישרה כי מחירי התרופות מסוימות עלו, אך אמרה: 'הדבר אינו בשליטת מפיצי תרופות כמו פיניקס'.

מקקסון, ספקית התרופות שבבעלותה רשת בתי המרקחת לוידס, אמרה כי קיימים תהליכים עם ספקים ויצרנים שנועדו לסייע במזעור ההשפעה של מחסור ולוודא שנוכל לספק אספקה ​​עקבית של מוצרים קריטיים '.

דובר אמר: 'אנו חווים דרישה חסרת תקדים להקלה על הכאב ללא מרשם, ועושים כל שביכולתנו על מנת להבטיח אספקה ​​עקבית של תרופות. זה כולל רכישת מספר ספקים והעמדת התחייבויות מול היצרנים לאבטחת האספקה. '

בשבוע האחרון, כמה סופרמרקטים הטילו מגבלות על פריטים פופולריים כמו סבון ופסטה במטרה לסייע במניעת קניית פאניקה.

טסקו הציגה מגבלה של חמישה פריטים על מספר פריטים, כולל פסטה, מגבונים אנטי בקטריאליים, ג'לים ותרסיסים, וחלב לטווח ארוך עד להודעה חדשה.

ווטרוז גם הציבה הגבלות על סבונים ומגבונים אנטי בקטריאליים מסוימים באינטרנט.

דוברת אמרה ל- NEWSAM Money: 'בחנות, כרגע אנחנו לא שמים מכסה על מוצרים. הצגנו מכסה זמנית על מוצרים מסוימים ב- Waitrose.com כולל כמה סבונים ומגבונים אנטיבקטריאליים, כדי להבטיח ללקוחותינו גישה למוצרים הדרושים להם. אנו ממשיכים לעבוד עם ספקים כדי לסייע בביקוש״.

ראה גם: