First Direct הופך לבנק האחרון שיאכוף את שיעור משיכת הריבית של 40% במהלך 'כריש הלוואות'

First Direct Ltd.

ההורוסקופ שלך למחר

לקוחות הגדירו את הבנק כ'לא טוב יותר מכריש הלוואות '



אלפי לקוחות First Direct יראו את תשלומי הריבית שלהם בגין משיכות משיכה עולות באופן דרמטי בשנה הבאה כחלק מתוכניות המלווה לייעל את החיובים בהתאם להנחיות חדשות.



ללקוחות נמסר כי ריבית האוברדרפט המסודרת שלהם תזנק ל -39.9% במרץ הקרוב, בעקבותיה של HSBC ו בפריסה ארצית .



נכון לעכשיו, לקוחות החשבון השוטף של First Direct משלמים 15.9% EAR על משיכות משיכה מסודרות של יותר מ -250 ליש'ט, או חיוב יומי של 5 ליש'ט אם הם מחליקים ליתר המימון הבלתי מסודר שלהם.

עם זאת, החל מה -14 במרץ יחויבו לקוחות של חשבון ראשון ישיר בשיעור כולל של 39.9% EAR בגין משיכות יתר מסודרות ובלתי מסודרות.

השינוי לא יחול על אנשים עם משיכת יתר מסודרת ללא ריבית של 250 ליש'ט.



פירסט דיירקט מבטלת גם את דמי השימוש היומיים שלה בסך 5 ליש'ט בגין משיכת יתר לא מסודרת ומפחיתה את התקרה החודשית המקסימלית שלה ל -20 ליש'ט.

'כדי להפוך את הדברים לפשוטים יותר, אנו מסירים את דמי השימוש היומיים בסך 5 ליש'ט בגין משיכות יתר לא מסודרות (כאלה שלא הסכמנו); במקום זאת נגבה רק ריבית על הסכום שאתה לווה - בין אם הוא מסודר ובין אם אינו מסודר ', אמרה ענקית הבנקאות.



הכללים הנוכחיים אומרים גם שאתה יכול לברוח מהחיוב בסך 5 ליש'ט אם אתה חייב 10 ליש'ט או פחות, שהיית בחוב הביקורת הבלתי מוסדר שלך במשך 30 יום או יותר, או שנכנסת למשיכת יתר על רקע חיובי ריבית - אולם סעיפים אלה יהיו נדחק מהשנה הבאה.

הלקוחות חוששים כעת מהחיובים שהציגה רשות ההתנהלות הפיננסית (FCA) כדי לנקות את שוק האוברדרפט ה'לא מתפקד ', יובילו לשיעורי ענישה עוד יותר.

שלטים יושבים מחוץ לענפים

סביר שרוב הבנקים ילכו בעקבותיהם (תמונה: בלומברג באמצעות Getty Images)

קרא עוד

סיפורי כסף מובילים
מוריסון המוכרים ביצי פסחא תמורת 25 שקל אישור יום התשלום בהרשאה KFC פותחת מחדש 100 חנויות למסירה הסבר על זכויות משלוח סופרמרקט

'אני יודע שעדיין יש £ 250 ללא ריבית (כפי שיש עכשיו), אבל אתה מתכנן להוריד יותר משלושה ריביות מעבר לזה. FD מנצלת את הלקוחות הנאמנים והעניים ביותר שלה - אלה עם בעיות נפשיות #יסבלו הכי הרבה ', כתב אחד הלקוחות במצוקה בטוויטר.

'@Firstdirecthelp אני המום וכעס! לאחרונה עברתי מ- Nationwide כי הם העלו את שיעורי ההכנסה ל- 39.9%! עכשיו הלכת ועשית זאת גם !! איך אתה יכול להצדיק את זה!?!? ', התלונן אחר.

לקוח אחר הגדיר את המהלך כ'קרוב לשיעורי הכרישים של הלוואות '.

הצעת החוק שהופקה כעת

״כדי שה התשובה תהיה פשוטה, כן. החל מה -14 במרץ 2020 אנו נשנה את ריבית החיוב בגין משיכת יתר ל 39.9% AER. אנא זכור כי 250 ליש'ט הראשונים של מסגרת משיכת יתר מסודרת הם ללא ריבית ', השיב הבנק.

ראה גם: