סקירת GRIS: הפלטפורמה האמנותית המדהימה הזו היא פשוט אלגנטית למראה

טֶכנוֹלוֹגִיָה

ההורוסקופ שלך למחר

בתוך הקקופוניה של לוח הזמנים של סוף השנה - עם 60 השעות של העולם הפתוח שלו, ניסיונות סוערים לסיפור ומפציצים בומבסטיים - מגיח GRIS, משחק אמנותי, בעל עוצמה שקטה, שגובל בטרנסצנדנטלי.



כותר הבכורה הזה של המפתחת המתהווה Nomada Studio (שפורסם על ידי אלוף האינדי Devolver) הוא פלטפורמה שמכניסה אותך לנעליה של הנערה הצעירה גריס, שחייבת לחקור ארץ חסרת גוון ושבורה כדי להחזיר צבע וחיים לעולם.



בדומה ליצירה הבולטת הדומה של סוני Journey, הגיבור שלנו שותק. הסיפור של GRIS במקום מסופר ללא מילים באמצעות אנימציה מהממת וסגנון אמנות שמרגיש כמו סקיצה חיה מצוירת ביד וצבעי מים, משהו שנוסף על ידי היעדר ממשק משתמש על המסך. למעשה, כל מי שמציץ לך מעבר לכתף בזמן שאתה משחק, סביר להניח שיחשוב שאתה צופה בסרט אנימציה מופשט.



GRIS כולל אנימציה יוצאת דופן (תמונה: Nomada Studio)

במהלך המשחק, אתה נוסע למקומות שונים כדי להחזיר צבעים בודדים, כאשר כל טון חדש ממלא את העולם ויוצר נתיבים חדשים. ירוק, למשל, יגרום לצמחייה לפרוח שוב, עם עצים ושורשים שיצרו פלטפורמות חדשות לטפס עליהן. כחול רואה את המים חוזרים ומביאים איתו גשם שוטף שהופך את הטבילות בשטח לבריכות.

מבחינה מכנית כל העניין פשוט באלגנטיות, עם תמיהה קלה ממוקדת סביב יכולות חדשות שאתה יכול לפתוח כמו קפיצת גלישה או הפיכת השמלה שלך לבלוק שיכול לשבור רצפות חלשות. חלקים אחרים דורשים מכם לאסוף קומץ של כדורים שיסדרו את עצמם לקבוצת כוכבים, ויצרו גשר של אור שתוכלו להשתמש בו כדי לחצות פער גדול.



תוכל לפתוח יכולות ולשחזר צבעים כדי לפתוח נתיבים חדשים (תמונה: Nomada Studio)

אין 'אויבים' ככאלה ואין מוות שיקרה לך, מה שמאפשר לך לאבד את עצמך בחוויה מבלי להיפגע מחוקי משחק וידאו נוקשים. המשחק מראה ולא מספר, מציג מושגים חדשים באופן אורגני באמצעות קטעים קצרים ומשולבים בצורה חלקה.



להבין מה אתה צריך לעשות הלאה אף פעם לא קשה במיוחד, אבל ללא הדרכה או הנחיות אינסופיות של כפתורים ורמזים להחזיק את ידך, נותר לך לפתור בעיות באמצעות ההיגיון והאינטואיציה שלך. אין אפילו מסכי טעינה שאפשר לעמוד מולם, עם עולם אחד ומקושר שיוצר רמה מסיבית של טבילה.

הפסקול מאוד מרגש (תמונה: Nomada Studio)

כל העניין מלווה בפסקול מאושר מהאאוטפיט הספרדי Berlinist. מאווירה עדינה ונטורליסטית ועד גלי תזמורת נישאים, המוזיקה מספרת חלק גדול מהסיפור כמו הגרפיקה על המסך. רגעים של התרוממות רוח מפנים את מקומם להרהור נוגה ובגרסאות המודעות של המשחק של קרב 'בוס' - סכנה.

פְּסַק דִין

האסתטיקה של GRIS - עבודתו של האמן קונרד רוזט - הופכת אותו לאחד המשחקים המושכים ביותר מבחינה ויזואלית לא רק של השנה, אלא גם בזיכרון האחרון. אבל הגרפיקה היא פשוט ההתחלה, שכן Nomada Studio יצר חוויה ייחודית באמת שתישאר איתך הרבה אחרי שתראה את הקרדיטים.

המשחק עשוי להיות קצת פשוט מדי עבור חלקם והנרטיב הוא קצת אזוטרי במקומות נדירים, אבל אם כותרים כמו Journey, Limbo ו-Inside תפסו אותך, GRIS ראוי להיות הבא ברשימה שלך.

פּלַטפוֹרמָה : החלף , PC

מחיר: 14.49 פאונד

ביקורות משחקים אחרונות
ספירת נתונים ='3' data-numberedהנקראים ביותר
אל תחמיצו

ראה גם: