המנהיג של המדינה מייצג דגיגים במשחקי חבר העמים - אבל לא מצליח לנצח במשחק

ספורט אחר

ההורוסקופ שלך למחר

האי ניואה התחרה ב- משחקי חבר העמים 2022 והשתתף בתחרות קערות הדשא. אחד מאלה שעלו לייצג את האומה שלו היה לא אחר מאשר המנהיג שלהם, דלתון טאגלאגי.



ראש הממשלה, המכונה 'ראש הממשלה' של האי בדרום האוקיינוס ​​השקט, התחרה בשלישית שלו משחקי חבר העמים השבוע. השחקן בן ה-54 היה חלק מקבוצות הארבעה והשניים של ניואה, אבל הוא לא הצליח לנצח משחק אחד.



קודי רדיו של המשטרה הבריטית

האומה הקטנה סיימה בתחתית החלק שלה בשני ענפי הספורט - וסיימה עם הפרש של -31 ו -58 נקודות. טגלגי הוביל את האי מאז 2020, אבל אפילו תפקידו החדש לא מנע ממנו לנסוע לברמינגהם כדי לשחק עבור האומה שלו.



הוא ערך את הופעת הבכורה שלו במשחקי חבר העמים בגלזגו 2014 כשכבר היה שר בממשלת ניואה, והוא חזר לגולד קוסט 2018. אבל הנסיעה לבירמינגהם 2022, למרות שנבחר לראשות הממשלה לפני שנתיים, הייתה אבן דרך מיוחדת עבור הפוליטיקאי. בנו בן ה-14 טוקאלה גם הוא בנבחרת.

'הקבוצה התאמנה קשה מאוד ואני מצפה להצטרף אליה', אמר טגלגי בחודש שעבר. 'ההשתתפות בדברים האלה חשובה מאוד. זו אחת מאותן חוויות חיים שאי אפשר לקחת... וזה המשחקים של ראש המדינה שלנו אז חשוב שתהיה לנו נוכחות'.

כשנשאל אם הוא מעדיף לדון בעניינים חברתיים חשובים או להתחרות באחד מענפי הספורט האהובים עליו, אמר ביום רביעי: 'שניהם זהים אבל אני חושב שזה מהנה יותר מפוליטיקה.' ניואה היא אחת המדינות הקטנות ביותר שמתחרות ב- המשחקים, והם ממוקמים 1,500 מייל מזרחית לניו זילנד.



ראש הממשלה של ניואה דלטון טאגלאגי התחרה עבור ארצו במשחקי חבר העמים 2022

האי מכונה בדרך כלל 'הסלע', שמקורו בשם המסורתי 'רוק פולינזיה' והוא אחד מאיי האלמוגים הגדולים בעולם. ניוה היא מדינה בעלת שליטה עצמית בשיתוף חופשי עם ניו זילנד, בדומה לאופן שבו בריטניה שולטת בג'רזי ובגרנזי והקיווי מנהלים את רוב היחסים הדיפלומטיים בשמה.

בניואים הם אזרחי ניו זילנד והמלכה אליזבת השנייה היא ראש המדינה של ניו זילנד, ומכאן מעורבותם במשחקי חבר העמים, בתפקידה כמלכת ניו זילנד.



מפקד האוכלוסין של האי בשנת 2017 חשף אוכלוסייה של 1,784 - עם זאת, עד 2021, על פי הערכות, גדלה בכ-200 איש.

אלביס פרסלי/גרייסלנד

ראה גם: