מרטין שו: הלילה בו חשבתי שאני מת על הבמה בדיוק כמו טומי קופר

חדשות בריטניה

ההורוסקופ שלך למחר

מרטין שו (צילום: טים אנדרסון)

מרטין שו (צילום: טים אנדרסון)



כשהוא עומד על הבמה כששחקן אלכוהוליסט שטוף, מרטין שאו מצא את עצמו פתאום קפוא במקום וממש מטומטם.



ואז, לזוועתו של בנו הצופה לוק, כוכבת הג'ני סיגרוב ושאר השחקנים, הצוות והקהל בתיאטרון סברן של שרבסברי, התמוטט הכוכב.



תוך דקות ספורות היו שם חובשים, מחשש ששו קיבל אירוע מוחי.

כעת, שנה לאחר מכן, הכוכב נפתח לראשונה על הפחד הבריאותי שלו במהלך הופעה של הפקת התיאטרון נערת כפר.

הוא זוכר: שמעתי את הרמז שלי וחשבתי שזה מוזר, אני לא יכול לזוז. אני לא יכול לדבר. זה היה ממש מפחיד. ואז זה היה בדיוק כמו בסרטים, הלכתי לאחור, וחשבתי, 'אוי ***.



בנו לוק, שהיה גם הוא בהצגה, צעק להפיל את הווילון ולהזעיק אמבולנס. שו אמר: לא יכולתי לדבר אבל החובש המשיך ואמר, 'אתה יכול לחייך בשבילי אדוני?' ידעתי שהוא בודק אם יש לי שבץ כי אם תחייך בחיוך הם הולכים 'אה-אה' ו יודע עם מה הם מתמודדים. לוק המסכן צפה בכל זה.

כשסוף סוף דיברתי הסתכלתי עליו ואמרתי, 'S ***, זה בדיוק כמו טומי קופר'. זה היה הדבר הראשון שיכולתי לחשוב עליו, אבל הבנתי שזה קצת חסר טקט כשהוא נראה כל כך עצוב.



טומי קופר מת מהתקף לב על הבמה בשנת 1984 בגיל 63.

למרבה המזל, קריסתו של שאו הייתה תוצאה של וירוס חד פעמי שממנו התאושש לחלוטין. כל אחד יגיד לך שתיאטרון תיור מתיש. הרגשתי רע אבל המשכתי כשהייתי צריך לקחת כמה ימי חופש.

ההתמוטטות הייתה מתסכלת במיוחד עבור השחקן בן ה -68 מכיוון שהוא ידוע בחוקו החזק ובאורח החיים הבריא שלו. יוגה, מדיטציה, אכילה בריאה וללא אלכוהול הם אלו שגורמים לשו לתקתק.

הוא חי לחלוטין מאז 1971, כשהחליט לוותר על אורח החיים של הרוקנרול שעבר בעבר וללכת בדרך רוחנית שנמשכת במשך 40 שנה.

ריי-ג'י וקים

מדי פעם אני מתגעגע לשתות אבל לא עד כמה שחשבתי שאעשה כשהייתי מוותר, הוא מחייך. יש פעמים שאני מריח סקוטש מדהים או יין מבריק אבל זה עד כמה שזה מגיע. החיים טובים לאין שיעור בלעדיהם. לא רק שתמיד הייתי שיכור. זה סיפור מסובך אבל כמה שותים כבדים, כולל אני, אינם מסוגלים להיות מי שהם, או מי שהם יכולים להיות, ללא מסכת האלכוהול כדי לשמן את העמדת הפנים הזו. אם אתה מבין שזה האלכוהול שמספק את הפרסונה השקרית הזו, הוא מאפשר לך להיות לגמרי עצמך וזו הקלה מדהימה.

למרבה הצער, רוב האנשים מוצאים שהחיים קשים מדי להתמודד עם עצמם.

בעבר היה אלכוהוליסט גבולי, הוא אומר: נדבקתי לדרך. מדובר בניהול חיים טובים, בכנות, בנאמנות, במדיטציה, בלי אלכוהול ובלי סמים שמשנים את המוח.

אני עושה גם את המתיחות הטיבטיות, אלה שברוס פורסיית עושה. עשרים דקות ביום, זה קל ומהיר מאוד.

דאוינה מק'קל צ'סטר רוברטסון

אחרי 48 שנים על הבמה ועל המסך, בנה שו צבא מעריצים.

הוא פופולרי במיוחד בקרב נשים בגיל מסוים, שתמיד יהיה עבורן סמל מין מאז ימיו הראשונים כריי דויל ב- The Professionals.

אבל השחקן, אחד הכוכבים הבנקאיים ביותר בטלוויזיה, מתעקש שמעולם לא הרגיש כזה. הוא אומר: אני לא מרגיש שונה מהילד חסר הביטחון שהייתי פעם. ברור שמה שאני רואה במראה הוא לא מה שאנשים רואים על המסך.

בימים אלה הנשים המתקרבות אליו ברחוב נוטות להיות סבא וסבתא, והוא בדרך כלל מתענג על שבחן המנומס.

מה שמקסים עכשיו הוא שאנשים אומרים תודה רבה על ההנאה שנתת לנו לאורך השנים. זה אומר כל כך הרבה. אני מאיר כמו עששית.

אך הפופולריות העצומה שלו בתפקידים הכוללים לאחרונה את השופט ג'ון דיד והמפקח החוזר ג'ורג 'ג'נטלי, הביאו גם הם לתשומת לב לא נעימה למדי.

בשנת 2009, סנדרה פרייס הצליחה להימלט מהכלא לאחר ששפכה בנזין דרך תיבת המכתבים של חברתו לאחר חמש שנים של הטרדות נגד שו. פרייס עבר מביתה שבצפון יורקשייר לכפרו הינגהאם שבנורפולק ובילה שעות בצפייה בביתו והפצצתו בדואר. לשמחתי הכל נגמר עכשיו.

היא הייתה משהו אחר, מרטין נאנח. לפניי זה היה ראסל הארטי. היא נהגה לשבת מחוץ לביתו במשך שמונה שעות ביום, ולאחר מכן, כשהוא מת, היא נהגה לשבת מחוץ לבית שלי.

בימים אלה יש אזור אי הכללה של חצי קילומטר מסביב לבית, אבל המחיר הסגול עדיין חי בכפר. למרבה המזל, מערכת היחסים שלו עם המורה ליוגה קארן דה סילבה לא סבלה.

ואכן הוא עשוי אפילו להפוך אותה לאשתו הרביעית באחד הימים האלו ולומר שהוא לא יפסול נישואים נוספים.

אני לא יודע, אתה צריך לחיות את הרגע, אין טעם לקבל החלטות לגבי משהו כשאתה לא יודע מה עומד לקרות, הוא מצהיר.

כמו גם לוק, שני ילדיו הנוספים סופי וג'ו - שלושתם מנישואיו הראשונים עם השחקנית ג'יל אלן - גם זייפו קריירות משחק, ועכשיו נראה כאילו הוא עומד בראש שושלת שואביז כשהנכדים מצטרפים כולם .

אמילי, שהיא בתו של לוק, היא שחקנית נולדת. בדיוק יש לה יום הולדת חמישי ואוהבת להתחפש. בנה של סופי בארני בן שלוש אך הוא גם שחקן מדהים. להיות סבא זה נפלא.

ביום ראשון הקרוב, מרטין יככב בפרקים החדשים מתוך שני חלקים של המפקח ג'ורג 'ג'נטלי, העוסק בתהליך גיל ההתבגרות של צעירים בשנת 1966 ומציג את ניל מוריסי כמנחה מטורף של מופע מוכן, יציב, מסוג Go.

שו עדיין מוטרד מההחלטה לגרז את השופט ג'ון דיד בשנת 2009 למרות הפופולריות שלו.

אנשים תמיד שואלים מתי זה חוזר וכל מה שאני יכול להגיד זה שה- BBC לא אמר לי אף פעם, הוא אומר. מנהלי טלוויזיה אוהבים להיות אחראים על הוצאת תוכניות משלהם והאנשים שהזמינו את השופט ג'ון דיד כבר אינם שם.

עוד בשנת 1967, השנה לאחר שנקבעו בעדינות, הופיע שו בשישה פרקים של קורי. הוא מבקר את הטרנד הנוכחי של עלילות חמות, והוא מסביר: רחוב ההכתרה המקורי, לפני כל אותן שנים, היה דרמה טובה. עכשיו הכל קשור לרצח ולסנסציוניות.

הפרויקט הבא של שו הוא סרט תעודה תעופתי ל- BBC.

פרישה אינה אופציה - כל עוד הוא מצליח לברוח לביתו השני במדבר הסקוטי. אני אמשיך כל עוד אני בכושר ובריא ועדיין מרוויח מספיק כדי לקחת הפסקות, הוא צוחק. אני כל כך אוהב את ההפסקות שלי.

אנגליה נגד בלגיה מתחילה בזמן בריטניה

3 המפקח ג'ורג 'בעדינות נמצא ב- BBC1 בשעה 20:30 ביום ראשון.

ראה גם: