NatWest יפרוש מהרפובליקה של אירלנד, שם היא הבעלים של בנק אולסטר

Natwest

ההורוסקופ שלך למחר

סקירת הבנק האירי מצאה כי הוא לא ישיג רמת תשואה מקובלת, אמרה NatWest(תמונה: הרשות הפלסטינית)



NatWest הכריזה על תוכניות למשוך את בנק אולסטר מהרפובליקה של אירלנד.



המלווה אמר כי סקירה אסטרטגית הגיעה למסקנה כי בנק אולסטר אינו עוד 'בר קיימא' לעסק שבבעלותו גם הבנק המלכותי של סקוטלנד.



המשמעות היא שהבנק יתחיל בנסיגה מדורגת מהרפובליקה של אירלנד, אך עסקיו בצפון אירלנד לא יושפעו. NatWest מסרה כי היא תנסה להבטיח שאובדן מקומות העבודה יהיה ממוזער.

מנכ'לית NatWest, אליסון רוז, אמרה: 'בעקבות סקירה מקיפה ולמרות ההתקדמות שחלה, התברר כי בנק אולסטר לא יוכל לייצר תשואות בת קיימא לטווח ארוך לבעלי המניות שלנו.

'כתוצאה מכך, אנו אמורים להתחיל בנסיגה הדרגתית מהרפובליקה של אירלנד במהלך השנים הקרובות, שתיערך תוך בחינה מדוקדקת של ההשפעה על הלקוחות ועמיתינו'.



בהצהרה ביום שישי הודיעה קבוצת NatWest גם על תוכניות להחזיר את הדיבידנד שלה, ולשלם 364 מיליון ליש'ט, שנה לאחר שהשהה את התשלומים כשהרגולטור ביקש מהבנקים להחזיק במזומן למגיפה.

היא הולכת בעקבות ברקליס ביום חמישי.



האוצר, שהוא עדיין הבעלים הגדול ביותר של NatWest לאחר שהלאים את RBS במהלך המשבר הפיננסי, יקבל תשלום בסביבות 225 מיליון ליש'ט (תמונה: SOPA Images/LightRocket באמצעות Getty Images)

הבנק, לשעבר הבנק המלכותי של סקוטלנד, הודיע ​​על דיבידנד של 3 מניות למניה, המקסימום המותר על פי הנחיות חדשות של רשות ההסדרה.

המשמעות היא שאוצר, שהוא עדיין הבעלים הגדול ביותר של NatWest לאחר שהלאים את RBS במהלך המשבר הפיננסי, יקבל תשלום בסביבות 225 מיליון ליש'ט.

NatWest מסרה כי היא גרמה להפסד תפעולי לפני מס של 351 מיליון ליש'ט בשנת 2020.

זה קרה לאחר שהעסק גבה בגין ירידת ערך של 3.2 מיליארד ליש'ט בשנה, וחשבונאות לגבי הלוואות שהוא מצפה עלולות להיכשל, במידה רבה בגלל הלחץ הכלכלי שנגרם כתוצאה מ- Covid-19.

קבל את ייעוץ הכסף, החדשות והעזרה העדכניים ביותר ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלך - הירשם ב- NEWSAM.co.uk/email

לבעלי המניות בבנקים הגדולים בבריטניה לא קיבלו דיבידנד בשנה שעברה, לאחר שהרשות להסדרת זהירות נכנסה לבקש מהם לשמור על מזומנים שאולי יהיה צורך בהם במהלך המגיפה.

זה חסך לבנקים תשלומים של כ -14 מיליארד ליש'ט, ונתן להם כסף להלוות לעסקים.

באמצעות תוכניות הנתמכות על ידי הממשלה, הבנקים בבריטניה הלוו עשרות מיליארדים לעסקים קטנים וגדולים לאורך כל המגיפה, ועזרו לרבים להישאר צפים.

רוז אמרה: 'למרות שדיווחה על הפסד לשנה, קבוצת NatWest סיפקה ביצועים בסיסיים עמידים בסביבת פעילות מאתגרת.

'הבנק המשיך לצמוח בתחומים מרכזיים כגון משכנתאות והלוואות מסחריות והמאזן שלנו נשאר חזק, עם אחד מיחסי ההון הגבוהים ביותר בקרב עמיתינו בבריטניה ובאירופה.

'הכרזנו היום על כוונתנו לשלם דיבידנד סופי תוך אישור מחויבות להחזרות הון קבועות לבעלי המניות בעתיד'.

ראה גם: