שלי-אן פרייזר-פרייס מסבירה את היעדרות משחקי חבר העמים ומפרטת את שער שיא העולם

אַתלֵטִיקָה

ההורוסקופ שלך למחר

האצן האיקוני שלי-אן פרייזר-פרייס נהנתה מעונה פנומנלית, כולל תואר עולם חמישי בריצה ל-100 מטר באליפות העולם ביוג'ין. בעקבות מעלליה בארה'ב, רבים חשבו שהג'מייקנית התוססת תעלה למסלול ב- משחקי חבר העמים שם היא הייתה הפייבוריטית הברורה לזכות במדליית הזהב.



עם זאת, עם רק שבוע להתכונן למהדורה ה-22 של המשחקים לאחר קמפיין מפרך באליפות העולם, בת ה-35 היא אחת מכמה ספורטאי עילית שנעדרו מאירוע ברמינגהם והיא סיפרה NEWSAM ספורט בדיוק למה. 'ובכן, משחקי חבר העמים פשוט מעולם לא היו על הפרק עבורי השנה', הסבירה האישה המהירה ביותר של 2022. 'במיוחד בגלל שעשיתי את הדאבל באליפות העולם, זה הוציא ממני הרבה לעשות, ואת ה-4X100 מ'.



'אז כדי לחזור אולי שבוע או שבועיים אחרי לעשות עוד שלושה סיבובים ואולי שניים ב-4x100 מטר, המאמן שלי אמר שזה כנראה יהיה יותר מדי בשבילי להתמודד עכשיו אם אני חושב על אריכות ימים ורוצה להגיע אליו פריז 2024, אז הייתי צריך להיות אסטרטגי לגבי זה'. היא החמיצה את משחקי חוף הזהב של 2018 לאחר שילדה את בנה מספר חודשים לפני כן. אבל היא כן נזכרה בזיכרונות נעימים מהחוויה שלה במשחקים ב-2014 בגלזגו, שם היא עזרה לקבוצת ג'מייקה לתפוס זהב בריצת שליחים 4x100 מטר לצד קרון סטיוארט, ורוניקה קמפבל-בראון ושילוני קלברט.



'זה היה טוב, אני לא חושב שבאותה תקופה הייתי במיטב המוחלט שלי, סחבתי כמה פציעות', שיתף פרייזר-פרייס. 'היכולת להתחרות עם הקבוצה במשחקי חבר העמים היה בהחלט זיכרון טוב עבור לִי. הממסרים תמיד מרגשים והיה טוב להיות מסוגל לייצג את הקבוצה.

'זו הייתה החוויה הראשונה שלי במשחקי חבר העמים להיות בכפר עם ספורטאים שונים הייתה פשוט נפלאה'. שברון הלב של לסיים במקום השני בריצת 100 מטר בטוקיו 2020 הניע את אֵשׁ בתוך ה-Pocket Rocket כדי להחזיר את הכתר שלה מבת ארצה איליין תומפסון-הרה ב-2022.

פרייזר-פרייס פתחה את העונה בקול רעש, קבעה 10.67 בקיפ קיינו קלאסיק ומשם לא הביטה לאחור. האלוף הרב-פעמי רשם את חמש הזמנים המהירות ביותר השנה, כולל יתרון עולמי של 10.66 שנקבע רק אתמול באנדרטת קמילה סקולימובסקה בפולין.



  שלי אן פרייזר פרייס הסבירה מדוע לא התחרתה במשחקי חבר העמים
שלי אן פרייזר זכתה בתואר עולם חמישי בריצת 100 מטר במה שהייתה עונה פנומנלית (צילום מאת מוסטפא ילסין/סוכנות אנאדולו דרך Getty Images)

הסמל נמצא בכושר עילאי וכשנשאלה אם היא יכולה לשבור את שיא ה-100 מטר של פלורנס גריפית' ג'וינר של 10.49, האלופה הבוטחת בעצמה אמרה: 'זה במחשבותיי כי כשראיתי מה קרה בשנה שעברה והשנה אני חושב שזה אפשרי. אם אתה מתכוון לחלום, החלומות והמטרות שלך צריכים להיות גדולים. אני בהחלט חושב שאני דופק על הדלת הזאת ומבחינת התקנת הטכניקה שלי וקבלת מירוץ כמעט מושלם. אני מאמין שאוכל לדחוף את עצמי קרוב לזה ואם אצליח לעשות זאת אהיה מרוצה.

מסע כוכב כוכב מת

'טוב לחלום חלום, לא משנה כמה זה נראה לאחרים. רצתי 10.60 בעקביות לאורך כל העונה ובאחת הפעמים האלה זה לא היה קרוב למירוץ מושלם וזה לא מה שציפיתי. עדיין הצלחתי לעשות את זה. אז הדברים האלה עושים אותך אופטימי ונותנים לך השקפה טובה שבהחלט אוכל להגיע לשם'.



בעוד שהספורטאי שולט באומנות הריצה במירוץ הקצר ביותר, ה-200 מטר תמיד היה מאתגר להפליא. עם זאת, היא מחזיקה בתואר עולמי על המרחק שהיא טענה במוסקבה לפני תשע שנים. היא הפיקה ריצת כוכבים כדי לתפוס את מדליית הכסף ל-200 מ' בהיוורד פילד השנה, וניצחה רק על ידי שריקה ג'קסון המשתוללת. בת ארצה הוציאה את הזמן השני הכי מהיר במירוץ בהיסטוריה לתבוע זהב, אלו הסטנדרטים שאתה צריך להגיע אליהם אם אתה מנצח את מלכת הספרינט כשזה הכי חשוב.

  פרייזר פרייס זכה במדליית זהב בריצת שליחים 4X100 מ' במשחקי חבר העמים ב-2014
פרייזר-פרייס (קיצוני משמאל) התחרתה לאחרונה במשחקי חבר העמים בשנת 2014 קמרון ספנסר/Getty Images

עם זאת, זו עשויה להיות הפעם האחרונה שאנו רואים את פרייזר-פרייס עוטה פאה פלורסנטית ב-200 מטר באליפות גדולה, אך לא פוסלת להתחרות על המרחק שוב במקום אחר. 'מבחינת ריצת ה-200 מ' באליפויות עתידיות, אני בספק', היא אמרה, 'אבל לרוץ את זה כמירוץ חד פעמי בליגת יהלומים או סיור יבשתי, בהחלט אפשרי'.

לאחר שיצר קריירה כוכבת הכוללת שלושה תארים אולימפיים, 10 מדליות זהב באליפות עולם וכן זכייה בליגת היהלום בארבע הזדמנויות נפרדות, פרייזר פרייס הוא אחד מאנשי הספורט הגדולים ביותר שהתחרו אי פעם. היא שואפת להוסיף לרזומה המרשים שלה ותהיה לה הזדמנויות לעשות זאת באליפות העולם בשנה הבאה בבודפשט ובאולימפיאדת 2024.

פרייזר-פרייס ממשיכה להשתפר עם הגיל, ולמרות שהצורה שלה מעידה על כך שריצה מעבר למשחקי פריז היא אפשרות ברורה, האצן לא רוצה להסתכל רחוק מדי קדימה. 'אתה רציני? אתה רוצה שאעבור את 2024?', היא גיחכה. 'שנה בכל פעם, אז נראה איך הדברים יתנהלו, לעולם לא תדע. אני רק אחכה ואראה מה יתפתח אחרי את זה ואז ניקח את זה משם.'

ראה גם: