סטיב רייט: בתוך העולם המוזר של אגדת רדיו 2

חדשות ידוענים

ההורוסקופ שלך למחר

סטיב רייט (תמונה: Splash)

סטיב רייט (תמונה: Splash)



הוא חותך דמות מבולבלת ואקסצנטרית בבגדים שחורים שאינם מתאימים עם כובע נטוי.



אבל בחלק הטוב ביותר של 25 שנה, סטיב רייט סיפק את הקול והפסקול לשעות אחר הצהריים בימי חול לשבעה מיליון מאזיני רדיו ב- BBC.



עם זאת, מלבד שלוש שעות של סטיב רייט בשעות הצהריים ברדיו 2, הוא נשאר חידה-אפילו לעמיתיו הקרובים ביותר.

באוויר הוא מלא בצ'אט, בשורה אחת ובעל פורמט שהביא לראשונה לרדיו 1 בשנות השמונים.

מחוץ לאוויר הוא מנהל חיים מפתיעים להפליא עבור סלבריטאי אהוב כל כך, עם ראיונות מרהיבים והופעות טלוויזיה. במקום זאת נראה כי הוא מעדיף את החברה שלו, החי על ארוחות מיקרוגל זולות וחטיפי זבל.



רולף האריס בכלא

האובססיה היחידה שלו היא רדיו והוא מקשיב בשקט לתוכניות אחרות, מבקש לאסוף עצות ורעיונות. חבר אחד נזכר שנתקל בו בתחנת פדינגטון בלונדון, שעומד לעלות על רכבת הסעות לשדה התעופה הית'רו.

הוא אמר לי שהוא יצא לניו יורק, הוא זוכר. שאלתי היכן המטען שלו והוא רק הניף לעברי את הדרכון. 'אני קונה דברים חיוניים כמו מברשת שיניים, תחתונים וגרביים בזמן שאני שם וזורק אותם בסוף', אמר לי.



ררייט ממש התכוונה לשבת בחדר מלון כמה ימים להאזין לתחנות מקומיות. הוא אובססיבי למדיום, ולכן הוא נשאר בצמרת כל כך הרבה זמן.

סטיב, כיום בן 56, הוא בודד המודה בעצמו, שלמרות שכר של 440 אלף ליש'ט בשנה, חי בצניעות.

אבל עמיתים טוענים כי מאבק המשקל שלו - שהוא בלון למקום ה -18 בעבר - עשוי לשקף עצב עמוק יותר.

והם אומרים הוראות שנתנו המפיקים לעוזרי השידור כדי לוודא שהתקליטנים הכוכבים של התחנה דואגים לספר את הסיפור שלהם.

עמית אחד אומר שהוראה טיפוסית כאשר סטיב מתחיל לעבוד כל יום יתחיל במילים: יש לי עצה אחת: פשוט קבלו את הארוחות כמו שצריך! F *** כל השאר, אבל פשוט תעשה את זה נכון ואתה מפליג.

המקורב ממשיך: נאמר לעוזרים לקבל ארוחת בוקר וארוחת צהריים של סטיב, ודברים אחרים שהוא עשוי לרצות כולל סידורים לביקוריו אצל אמו.

לאחר רשימת משימות ייצור, יספרו להם על ה'מזינים 'של סטיב, המסעדות האהובות עליו במסעדה.

העמית אומר בפירוט רצונות האוכל שלו ואומר לעוזרים: למפיק יתקשר אליך כשסטיב ייכנס לבוא לקבל את ההזמנה שלו. הוא יגיד לך מה הוא רוצה לשתי האכלות וייתן לך כסף.

לארוחת הבוקר, הוא בדרך כלל מבקש ביצים עלומות או מקושקשות על טוסט חום ממסעדה בשם Avelli's, דייסה מ- Make Mine or Eat, בייקון קטן או נקניקיות עם קטשופ מ- Eat ו- latte דק עם ממתיק אחד.

לארוחת הצהריים הוא מתעקש על תפוח אדמה אפוי מקופסת עוף של Avelli או צ'ילי מבית ליאון, או שהוא יכול לבחור בפשטידת עוף מ- Eat.

סטיב מבקש את ארוחת הצהריים שלו בדיוק ב -1: 30 אחר הצהריים ועוזרת השידור מונחת לפרוש את האוכל של סטיב על הארון הלבן בסטודיו שלו. גורם ב- BBC אמר: הרגלי האכילה של סטיב הפכו לאגדה באביב. הצוות צריך ללכת איתו לשגרה קפדנית והוא שונא את זה כאשר עוזרי השידור טועים.

סטיב כל הזמן נאבק על משקלו אבל לא יכול להתאפק, הוא אוהב את האוכל שלו ותמיד מנשנש משהו.

מה המשמעות של 214

המקורב אומר שבימי שישי בהקלטה מוקדמת לתוכנית שירי האהבה שלו בבוקר של יום ראשון, סטיב בדרך כלל מציע לקנות לצוות ההפקה שלו ארוחת בוקר-אך לעיתים רחוקות יש לו את הכסף הנכון. מסייעים לעוזרים: לעתים רחוקות הוא נותן מספיק דוש, כך שפשוט על הפח נשבע. בעקבות בחירת המזון של סטיב מגיעה ההנחיה לגבי ה'מאכילים 'שלו, עם רשימת המסעדות האהובות עליו, אומר המקורב.

למסעדה של אוולי, יגידו להם: תגידו לפיט שזה 'בשביל סטיב' והוא יידע איך לעשות את זה.

סטיב נוסע בקביעות לבקר את אמא שלו בימי שישי באוקסטד שבסורי והוא מבקש מהעוזר לשידור להביא לו כרטיסי רכבת.

סטיב לא עומד בתור, אז תצטרך להשיג לו את הכרטיס לפני שהוא יוצא לתחנה, מוסיף המקור.

באופן מוזר, הוא לפעמים מבקש מהצוות שלו להזמין אותו למלון היוקרתי של סנט ג'ורג 'ברחוב ריג'נט, ליד בית השידור של ה- BBC - אם כי ביתו שלו נמצא במרחק דקות הליכה ספורות בלבד מהאולפנים.

חברים נאבקים לאתר את שורש בעיות המשקל של סטיב וביישנות אינטנסיבית מחוץ לאוויר.

אבל יש המאשימים את התמוטטות נישואיו עם סינדי ילידת ארה'ב-אם ילדיו טום, 24 ולוסי 17. הפרידה פגעה בו קשה, וגרמה לו להתחיל לאבד את שערו ולצבור את הקילוגרמים כפי שהתמודד עם האידיליה המשפחתית שלו, כולל אחוזת הנלי-על-תמזה, מתפוצצת לפתע.

זה יצא מהכחול, אמר חבר. סינדי רק אמרה, 'זהו. אני בחופש. ’הוא חשב שהם לנצח.

אפילו בתקופות מאושרות יותר, נראה היה שסטיב הוא זה שעושה את כל הריצות.

סטיב נזכר פעם ברגע שידע שסינדי היא האחת. צפינו במייק ליי משחק את המסיבה של אביגיל בטלוויזיה כשהבטתי בה ורק חשבתי: 'אני אוהב את האישה הזאת'.

הוא אמר משהו? כן. הוא אמר: אני אוהב אותך.

ומה היא אמרה? הוא לא ממש זוכר. כנראה שזה היה: שתוק. אני צופה בטלוויזיה.

סטיב נולד בגריניץ ', דרום לונדון, הבכור מבין שני בנים, וגדל בצלב ניו גרוס במשפחה של מעמד הפועלים. מעולם לא היה הרבה כסף ולא היה אמור לדבר עליו, רק אמבט פח. אביו, ריצ'רד דיקי רייט, היה חייט ומנהל חנות ברטון בכיכר טרפלגר. סטיב היה ילד שקט, התבונן בהתבוננות באחרים מאשר במרכז תשומת הלב, אך מעולם לא היה מלומד במיוחד.

כשעזב את בית הספר התיכון איסטווד בסאות'נד-און-סי, אסקס-שם זכה לכינוי אכזרי הגדול אף וקונקורד-הוא עשה זאת עם שלוש רמות O בלבד.

מאוחר יותר הוא אמר שמעולם לא הבין את הטעם בקוסינוס או במיתולוגיה היוונית, ובכל מקרה, הוא היה חסר סבלנות לעזוב ולהתחיל להרוויח כסף.

עבודתו הראשונה של סטיב לאחר שעזב את בית הספר הייתה בעיר, בביטוח ימי, אך לאחר שלוש שנים היה לו משעמם בלי שכל ועזב להיות כתב עיתון מקומי.

זה בסופו של דבר לקח אותו ל- BBC, כספרן תקליטים, אחר כך לתוכניות משלו, תחילה ברדיו אטלנטיס ואז ברדיו 210 של רידינג ובסופו של דבר שישה חודשים ברדיו לוקסמבורג. אבל סטיב שנא את לוקסמבורג, אז כשהשיחה הגיעה מרדיו 1 הוא קפץ משמחה.

בשנת 1980, רדיו 1 היה המקום לעבוד בו והיה תחילתו של רומן אהבה מוצלח ביותר.

לאחר שנסע לטלוויזיה, בסופו של דבר סטיב הגיע לרדיו 2 בשנת 1996 ומאז הוא שם.

הקטע המוזר שלו שאל אלביס, הזקנה המסתורית והפקטואידים המפורסמים שלו הם בין המאפיינים המצאיים שהשאירו את ההופעה שלו רעננה ופופולרית בלי סוף.

הבית של סטיב הוא כיום דירת רווקים במיליון ליש'ט במרכז לונדון, מעל מוסך מסורבל שבו הוא מחנה את הריינג 'רובר השחור שלו.

בנו טום - גבר נשים, שיצא עם יפים כמו סיידי פרוסט ומישה ברטון והיה חלק ממעגל החברים של איימי ווינהאוס - הוא אחד ממבקריו הבודדים שם. אבל בסופי שבוע, סטיב בורח לחור כפרי שבבעלותו בווסט סאסקס, ליד אחיו הצעיר לורנס, בן 52, מנהל עסקים בחברת הצלה לקטנועים.

התקליט נהנה להפציץ ברחבי הכפר של סאסקס ברכב ספורט לוטוס צהוב בוהק שבבעלותו - זה אם הוא לא מתעסק באוסף הרדיו הישן והנדיר שלו.

ובימי עבודה, סטיב בדרך כלל מגיע לאולפני רדיו 2 בסביבות השעה 9 בבוקר ויוצא לאחר סיום ההופעה בשעה 17:00.

הוא ישתה מדי פעם משקה במועדון ה- BBC הסמוך.

אבל הוא מעדיף לאסוף ארוחת ערב במיקרוגל ובקבוק יין לבן מחנות הפינה המקומית שלו יחד עם שקיות צ'יפס ושוקולדים.

הדבר היחיד ששולט בחייו של רייטי הוא תוכנית הרדיו שלו, אמר עמית. זה באמת הדבר היחיד שמעורר אותו בבוקר.

ריאן האריס שונה מקגרטי

אבל כולנו דואגים לו כי זה לא יכול להימשך לנצח.

ראה גם: