סיפור אמיתי מאחורי 'תוצרת אמריקן תום קרוז' - רצח המציאות והקרטל של מבריח הסמים בארי סיל

תום קרוז

ההורוסקופ שלך למחר

התסריטאים ההוליוודיים מבלים את ימיהם בשאיפה, מדמיינים את הסיפור הבא שלהם, אך לעתים קרובות הסרטים הטובים ביותר מגיעים מהחיים האמיתיים.



וכך גם בסרטו האחרון של טום קרוז 'אמריקן תוצרת', כשהוא מתעמק בסיפורו האמיתי של בארי סיל, מבריח טייס-סמים, הפך להיות מלשין.



'אתה יודע, אנחנו לא עושים ביופיק,' אמר הבמאי דאג לימן. 'טום קרוז לא נראה כמו בארי סיל. דמותו מעוצבת בהשראת הסיפורים שלמדנו על בארי״.



בטריילר טום קרוז בתור כלב מספר לנו שרק 'חלק מהדבר הזה באמת קרה' ולימן סיכם את הסרט בצורה הטובה ביותר כ'שקר מהנה המבוסס על סיפור אמיתי '. אז מה באמת קרה?

איך הוא הפך למבריח?

בארי סיל האמיתי מצא את עצמו במרכז שערוריית איראן-קונטרה של עידן רונלד רגן.

סיל תמיד אהב לטוס, זו הייתה תשוקה שהחלה מוקדם בחיים. הוא עשה את הטיסה הראשונה שלו בגיל 15, וקיבל את הרישיון שלו בגיל 16. הישג לא קטן. הוא גם הרוויח כסף וגרר כרזות פרסום על פני השמים. הוא היה זוכה ליזמים.



הוא המשיך לשמש במשמר הלאומי של צבא לואיזיאנה ובמילואים של הצבא, אז טרנס וורלד איירליינס בשנת 1968. סיל היה מהנדס טיסה-והמשיך להיות אחד מטייסי הפיקוד הצעירים ביותר בצי כולו בגיל 26.

ברי חותם האמיתי היה טייס ומבריח סמים



אז איך טייס בעל הערכה כה גבוהה ממשיך להיות מבריח?

תאריך שחרור קפטן מארוול בבריטניה

אשתו דבי סיל (לא לוסי כפי ששמה בסרט) הודתה שהוא הפך למבריח סמים בשנת 1975, אם כי הכחישה שהיא ידעה זאת אז.

בשנות ה -80 סיל פיתחה ככל הנראה מערכת יחסים הדוקה עם קרטל מדלין. הקרטל כלל את פבלו אסקובר.

הוא העביר את פעולותיו ממדינת לואיזיאנה שלו לארקנסו, באמצעות מסלול טיסה במערב הכפרי.

דלג קדימה לשנת 1983, וחותם נתפס בפורט לודרדייל, פלורידה, כשהבריח משלוח של קוואלודים לארץ.

טום קרוז מגלם את בארי סיל - עם אשתו על המסך (תמונה: קרוס קריק תמונות)

נואש להימנע מכלא

הוא הודה בשלב זה שהוא כבר טס יותר ממאה טיסות של 600 עד 1200 פאונד קוקאין כל אחת. סכום של 3 עד 5 מיליארד דולר של תרופות שנלקחו כולן לארה'ב.

שריל קול וטר

על סיל נידון עשר שנות מאסר בפשע, למרות שניסה להימנע ממאסר. סוכן ה- FBI לשעבר דל האן, מדבר עם סְגָן , אמר סיל היה נואש להימנע ממאסר בכלא, אך הצעתו לסחוט נדחתה - מספר פעמים.

במקום זאת טס סיל לוושינגטון ולמשרד כוח המשימה של סגן הנשיא ישירות, שם נשלח למינהל אכיפת הסמים (DEA). הוא נלקח על מנת לעקוץ.

הטענות הנועזות של חותם - וכיצד הן נקרעו

ארה'ב - או לפחות ממשל רייגן - היו להוטים מאוד לראות את המיליציה של הקונטראס להפיל את השלטון הסנדיניסטי המהפכני.

סיל טען כי הסנדיניסטים עשו עסקה עם קרטל מדלין. עם הוכחה לעסקה כזו היא יכולה להניב הצדקה לתמיכת ארה'ב בקונטרה, למרות האשמות על הפרות זכויות אדם בקרב המהפכנים הנגדים.

הטייס טס לניקרגואה עם מצלמות ה- CIA במטוסו וצילם את אסקובר וכמה מחברי הקרטל מעמיסים קילו קוקאין למטוס. עם חיילים סנדיניסטים.

סיל טען כי פדריקו ווהן נכח והיה מקורבו של תומס בורגה ממשרד הפנים בניקרגואה.

וול סטריט ג'ורנל העיתונאי ג'ונתן קויטני העלה במהרה את טענותיו של סיל בספק וטען כי אין ראיות הקושרות את השניים.

הוא לא היה היחיד. ה'וושינגטון טיימס 'פרסם כתבה בעמוד הראשון על קישורים בין גורמים בסדיניסטה לבין הקרטל. הוא דן במשימה ולכאורה הוציא אותו כסוכן.

כיצד נהרג כלב?

בארי סיל נרצח (תמונה: קרוס קריק תמונות)

ה- DEA היה בסיכון, וחתך את בארי להפסיד. הוא נעצר על ידי ה- FBI שנתן לו שישה חודשי מאסר על תנאי בפיקוח בלבד - בתנאי שבילה כל לילה בין השעות 18:00 ל -6: 00 בבית צבא ההצלה במחצית הדרך בבאטון רוז '.

כאן הוא פגש את סופו, הופל ונהרג בפברואר 1986.

ראיתי את בארי נהרג מחלון בית הקפה של מלון בלמונט, 'אמר חבר. 'הרוצחים יצאו שניהם מהמכונית, אחד משני הצדדים, אבל ראיתי רק יורה אחד, כי בארי ראה את זה מגיע ופשוט הניח את ראשו על עמוד ההיגוי.

סיל הגיע באותו ערב בערך בשעה 18:00 וגיבה את הקאדילק הלבן שלו לחניה. הוא לא היה מודע לכך שמתנקש קולומביאני מסתתר מאחורי אחת מארגוני התרומות.

כשסיל פתח את דלת הצד של הנהג כדי לצאת מהמכונית, מיהר החמוש מאחורי ארגז הנפילה וירה במקלע מק -10 קליבר מסוג 45, ופגע בחותם בראשו ובגופו מספר פעמים.

מתנקשים קולומביאנים שנשלחו על ידי הקרטל נתפסו כשניסו להימלט מלואיזיאנה.

שלושה הורשעו ברצח מדרגה ראשונה ונידונו למאסר עולם ללא תנאי. עדיין קיימות תיאוריות כי ה- CIA עמד מאחורי הירי, אם כי אין הוכחה.

קרא עוד

סיפורים אמיתיים מאחורי הסרטים המפחידים
קללה שרודפת את שחקני המכשפה של בלייר האם מגרש השדים אמיתי? בובה דמונית מהחיים האמיתיים אנאבל איך גבר רזה הפך בנות לרצח

הכישלון להגן

התובע הכללי של לואיזיאנה וויליאם גוסט מסר ביד מכתב לתובע הכללי האמריקאי אדווין מיס במחאה על כישלון הממשלה להגן על סיל.

בזמן שהוא כינה אותו פושע מתועב, הוא המשיך ואמר: במקביל, למטרותיו שלו, הוא הפך את עצמו לעד יקר ומודיע במאבק המדינה נגד סמים בלתי חוקיים.

הרצח של בארי סיל מרמז על הצורך בחקירה מעמיקה אך מהירה במספר תחומים. מדוע לא קיבלה עד כה חשוב הגנה בין אם הוא רוצה בכך ובין אם לאו?

החיים האישיים הת'ר סטנינג

אין תשובה.

סרטו של טום קרוז וכיצד הוא שונה

ל- American Made מראה מעט שונה (תמונה: קרוס קריק תמונות)

כמובן, זה לא בדיוק איך שדמותו של טום קרוז מגויסת בסרט. טייס המסחר המשועמם של קרוז מבצע פעלולים נועזים שמושכים את תשומת ליבו של ה- CIA במקום לבצע מעשים בלתי חוקיים.

המבצע מונטי שפר (דומנאל גליסון) ניגש לבארי סיל (טום קרוז) ואומר לו, 'אנחנו צריכים שתספק לנו דברים', אבל האינטראקציה הפשוטה מעולם לא קרתה.

ברי חותם האמיתי טען שהוא עבד בסוכנויות כבר בשנות ה -50 כשהיה בסיירת האוויר האזרחי. הוא פוטר מטראנס וורלד איירליינס ב -1974 בגין ציון שווא של חופשה רפואית, כאשר הוא למעשה לא היה סוחר בנשק.

רבים אומרים כי ה- CIA העלים עין מבריחת הסמים של סיל כאשר הוא הפך נשק הברחה שימושי למורדים בניקרגואה. נראה שסייל הטס לשם נשק ואז החזיר סמים.

זו אפשרות ממשית - ומה מציע הסרט.

יתכן גם שמעורבותו של סיל עם ה- CIA בשנות השמונים היא בדיונית, מוקפת במידע מוטעה. אנחנו לפחות יודעים שמעלליו עם ה- CIA ומונטי שפר הם בעיקר בדיוניים ומבוססים על השערות.

גיבור או מבריח?

(תמונה: קרוס קריק תמונות)

בסרט שייט מוצעת הצעה שהוא לא יכול לסרב לה לאחר שנחטף בעת תדלוק מטוסו, בעוד שבחיים האמיתיים הייתה לסיל בחירה והוא התחיל להבריח לפני שהסרט מציע.

למעשה, המפגש הראשון שלו עם קרטל מדלין התרחש בצורה פחות דרמטית. לאחר שנתפס בהונדורס עם 40 ק'ג קוקאין ב -1979, בארי שהה תשעה חודשים בכלא בהונדורס. כשהיה שם, הייתה לו פגישה מקרית עם מנהל העסקים של חורחה אוצ'ואה בניו אורלינס. משפחת אוצ'ואה, יחד עם פבלו אסקובר ואחרים, היו מייסדי קרטל מדלין.

הקשר היחיד המאושר שהאן יכול היה ליצור בין הסי -אי -איי לבין בארי סיל היה בשנת 1984, לאחר שסיל החל לעבוד כמודיע ב- DEA.

מה שבטוח הוא שבארי סיל עבד אצל פאבלו אסקובר והאוצ'ואס כמבריח סמים של קרטל מדלין, והיה בעל אחת ההשפעות הגדולות ביותר על מגיפת הקוקאין בארה'ב בתחילת שנות השמונים.

מה המשמעות של 1444

סייל הרוויח כ -60 מיליון דולר מהברחת סמים - והפך לאחד האנשים העשירים ביותר באמריקה.

בעוד שדמותו של קרוז מבצעת משימות לממשלה מוסיפה לכולו סוג של פטריוטיות, אך בחיים האמיתיים סיל היה קודם כל מבריח סמים.

אמריקן תוצרת יצא כעת לדיגיטל, 4K Ultra HD ו- Blu-ray ו- DVD ב -26 בדצמבר.

אימון טיסות בלונדון הוא בית ספר לטיסה מקצועי, מאושר ובטיחותי המאושר על ידי בריטניה, הממוקם בלונדון אלסטרי התעופה, לונדרום הקרוב ביותר למרכז וצפון לונדון.

ראה גם: