מה קרה לכריסטין קילר האמיתית לאחר פרשת פרופומו השערורייתית?

חדשות טלוויזיה

ההורוסקופ שלך למחר

מה קרה לאישה שהושמדה על כך שהפילה ממשלה שמרנית בשיאה של המלחמה הקרה?



הדוגמנית האנגלית וילדת התוכנית חסרת החזה כריסטין קילר היא מוקד סדרת הדרמה החדשה והחדשה של BBC One, משפטה של ​​כריסטין קילר, המשרטטת את פרשת פרופומו השערורייתית שהביכה את ממשלת בריטניה והביאה להתפטרותו של ראש ממשלה.



המשבר המרכזי נבע מסיכונים נתפסים לביטחון לאומי הנובעים מהמעורבות המינית של קילר בן ה -19 עם שר הממשלה הבריטי ג'ון פרופומו, וגם הדיפלומט הסובייטי קפטן יבגני איבנוב.



קנגורו בשלג

בסדרת הדרמה מככבות השחקנית קינגסמן סופי קוקסון בתפקיד קילר, בן מיילס בתפקיד פרופומו וג'יימס נורטון בתפקיד האוסטאופת וחברת ההון הגבוה סטיבן וורד, האיש שהציג את קילר בפני פרופומו.

אבל מה קרה לקילר האמיתי כאשר ענייני הנפץ הסתיימו?

מה קרה לכריסטין קילר האמיתית לאחר פרשת פרופומו השערורייתית?

למרות שניהלו מערכת יחסים מינית קצרה בשנת 1961, רק במרץ 1963 הגיעו הניסיונות בין שר החוץ למלחמה ג'ון פרופומו לכריסטין קילר לתשומת לב התקשורתית.



כריסטין קילר עוזבת את מלון אריאל בלונדון, לאחר חזרתה מספרד, 29 במרץ 1963. שבועיים קודם לכן, היא לא הצליחה לתת עדות במשפטו של החבר לשעבר שלה ג'ון אדג'קומב. (תמונה: Getty Images)

קילר הייתה דוגמנית וחברת ראווה ללא מועדון במועדון ריקודים בלונדון כשפגשה את האוסטאופת סטיבן וורד ובסופו של דבר עברה לגור איתו, והיתה מרותקת לקסמו ומהרשת החברתית הנוצצת של דיפלומטים, מפורסמים, אריסטוקרטים ואמנים.



לזוג הייתה ידידות אפלטונית אך חיבה, שכן קילר נהנה ממגוון עניינים בקרב מכרים בחוג וורד.

תקופה זו כללה יחסי מין הן עם פרופומו והן עם הדיפלומט הסובייטי וסוכן המודיעין קפטן יבגני איבנוב.

בעקבות עניינים אלה נקלעה קילר ליריבות קנאית בין שני אוהביה: זמרת הג'אז אלויסיוס 'לאקי' גורדון ואמרגן הג'אז ג'וני אדג'קומב.

בתמונת קובץ זו שצולמה ב -1 ביוני 1963 נראית כריסטין קילר, דוגמנית וטלפנית בריטית, המופיעה בבית המשפט בלונדון מואשמת בכך שהיא חיה מרווחים לא מוסריים וקישרה מערכת יחסים עם ד'ר סטיבן וורד, אוסטאופת ואמן כמנהלת המין והמין. קרקס ביטחון (תמונה: AFP/Getty Images)

לאחר שקילר ניתקה את הרומן שלה עם אדג'קומב האלימה שחתכה את פניו של גורדון, ביקר אדג'קומבה בביתו של וורד בו שהתה וירה יריות לעבר הבניין, מה שגרם למעצרו ולתקשורת שחקרה את קילר.

פרופומו הכחיש את הפרשה בפרלמנט בתמיכתם המלאה של רבים מעמיתיו בממשלה.

אולם ככל שהבדיקה נמשכה, בסופו של דבר הודה פרופומו בפרשה והתפטר מהפרלמנט והממשלה, וגרם לאובדן האמון בממשלה השמרנית והתפטרותו של ראש הממשלה הרולד מקמילן.

הם ימשיכו להפסיד בבחירות הכלליות ב -1964 מול הרולד וילסון ומפלגת הלייבור.

ג'ון פרופומו (תמונה: Getty)

פרופומו ימשיך לעבוד בארגון צדקה בלונדון טוינבי עד סוף ימיו, קיבל CBE מהמלכה בשנת 1975 והוזמן למסיבת יום ההולדת ה -70 של מרגרט תאצ'ר, שם ישב ליד המלוכה.

לילי אלן דיוויד הרבור

במקומות אחרים, סטיבן וורד נחקר בגין עבירות של חוסר מוסריות, ככל שעלו שמועות וסיפורי גנאי נוספים בנוגע לחוגים החברתיים שלו.

ב- 3 באוגוסט 1963, וורד התאבד לפני שגזר דינו של משפטו: לאחר מכן הוא הורשע ברווחיות לא מוסרית של קילר וחברתה, מנדי רייס-דייויס.

בינתיים, מוקדם יותר השנה, האשים קילר את אהובה גורדון בתקיפה והוא נעצר, ובסופו של דבר נידון לשלוש שנות מאסר כאשר לא ניתן היה למצוא שני עדים מרכזיים להגנה.

בערך בזמן משפטו של וורד, הרשעתו של גורדון בוטלה בבית המשפט לערעורים כאשר נמצאו עדי המפתח, וקילר נעצר בגין מסירת ראיות שווא בבית המשפט, ובסופו של דבר נידון לתשעה חודשי מאסר החל מדצמבר 1963, עבורה שירתה ארבעה וחצי חודשים.

ד'ר סטיבן וורד

ד'ר סטיבן וורד (תמונה: הרשות הפלסטינית)

בעקבות השערורייה נוכחותו של קילר בתקשורת נמשכה אך החלה להתרוצץ.

מה המשמעות של 381

היא התחתנה פעמיים, מהם היו לה שני ילדים, אך שניהם היו קצרים.

העלויות המשפטיות מצרותיה לקחו הרבה מהרווח שהרוויחה מהופעותיה בתקשורת. היא אמרה על הזמן הזה בשנות השבעים: 'לא חייתי, שרדתי'.

עד מהרה החלה קילר לפרסם דעות משלה בפרשת פרופומו והפריכה את ממצאיו של השופט הבכיר לורד טום דנינג, שהסיק בחקירתו את השערורייה כי לא היו סיכונים ביטחוניים מהותיים מהשערורייה וכי שירותי הביטחון והממשלה פעל כראוי.

היא גם טענה שנכנסה להיריון מרומן עם פרופומו ועברו הפלה כואבת כדי לסיים את ההריון.

הדוגמנית ושחקנית התערוכה האנגלית כריסטין קילר (1942 - 2017), בריטניה, 28 במרץ 1963 (תמונה: Getty Images)

במהלך חייה דיברה קילר תמיד מאוד על סטיבן וורד, שהתגלה מאוחר יותר כי פעל כערוץ אחורי ל- MI5 עם ברית המועצות באמצעות ידידותו עם איבנוב, כאשר משפטו מואשם כעת כי הוא מבוסס על תגמול פוליטי על שערוריית פרופומו. .

וורד, שהיה אמן פורה, ודיוקנו של קילר נרכש על ידי הגלריה הלאומית בשנת 1984.

הוא tsb חלק מ-lloyds

למרות כמה הופעות תקשורתיות - כולל תפקיד בקליפ של בריאן פרי בשנת 1988 - קילר הייתה בעיקר פרטית בחייה האישיים.

עם זאת, בשנת 2012 היא חשפה כי היו לה קשיים עם ילדיה, כיוון שהתצלומים התקשורתיים והזיוף של פוליטיקאים ואישי ציבור גבו את מחירם.

לפי השמש , אמר קילר: 'הילדים שלי לא רוצים להיות מזוהים עם הזונה המדממת הזו כריסטין קילר. זה נורא אבל ככה זה״.

ב -5 בדצמבר 2017 הודיע ​​בנה של כריסטין סימור פלאט כי אמו 'הלכה לעולמה אמש בסביבות השעה 23:30 ב -4 בדצמבר בלונדון בעקבות מאבק במחלת ריאות חסימתית כרונית. קילר הייתה בת 75 במותה.

כשדן בשאלה כיצד החברה התייחסה אליה לאורך כל השערורייה ואחרי השערורייה, אמר קילר: 'לקחתי על עצמי את חטאי כולם, של דור, באמת.'

משפטה של ​​כריסטין קילר נמשך בימי ראשון בשעה 21:00 ב- BBC One.

כמה ידעת על כריסטין קילר? יידע אותנו בתגובות למטה.