מדוע לניקולה סטורג'ון אין מקום בווסטמינסטר?

חדשות בריטניה

ההורוסקופ שלך למחר

ניקולה סטרגון

ניקולה סטרג'ון: למפלגתה תהיה השפעה גדולה יותר בווסטמינסטר(תמונה: Getty / PA)



שעות הפתיחה של aldi פסחא 2019

מנהיגת המפלגה הלאומית הסקוטית ניקולה סטרג'ון הוכיחה שהיא הדמות הפופולרית ביותר במערכת הבחירות הכללית - אך לא יהיה לה מקום בווסטמינסטר.



השר הראשון של סקוטלנד הוא כבר חבר בפרלמנט הסקוטי ולא ניצב כמועמד להיות חבר פרלמנט.



אבל זה לא מנע מ- SNP להשיג צד יבשתי מצפון לגבול על ידי לקיחת 56 מתוך 59 המושבים ועכשיו תהיה להם השפעה הרבה יותר גדולה בפוליטיקה הבריטית.

מה הרקע שלה?

בן 44, נולד באירווין שבאיירשייר ולמד משפטים באוניברסיטה. היא כבר הייתה חברה ב- SNP במשך שש שנים עד שסיימה את לימודיה - ושנה זו הפכה למועמדת הפרלמנטרית הצעירה ביותר של סקוטלנד.

האישיות שלה

בימיה הראשונים היה לה מוניטין של רצינות מדי. היו שכינו אותה 'מתוקה ניפי' - סלנג של גלאזגו לאדם עצבני - אותו ניסתה לנטרל באמצעות חלוקת מתוקים בפועל במהלך קמפיין ההנהגה הראשון שלה. היא נשפטת כעת כדמות קרבית, מעוררת השראה, כנה, רגועה ונחושה.



איך היא השתלבה בפוליטיקה?

סטורג'ון הגיעה ל- SNP באמצעות הקמפיין לפירוק נשק גרעיני (ביטול הנשק הגרעיני של בריטניה הוא כיום אחת ממדיניותה). היא עמדה ללא הצלחה בבחירות הכלליות של 1992 ו -1997, אך זכתה במושב בפרלמנט הסקוטי החדש.

כיצד הפכה למנהיגת SNP?

היא תכננה להתמודד על ראשות המפלגה בשנת 2004, אך פרשה כאשר אלכס סלמונד הכריז על מועמדותו. היא שימשה כסגניתו עד שסלמונד התייצב בספטמבר לאחר תבוסת ה- SNP במשאל העם לעצמאות בסקוטלנד.



תקוות הבחירות הכלליות שלה

סטרג'ון קיווה להקים קואליציה עם הלייבור שתדחוף את דיוויד קמרון מתפקידו. אבל ההופעה ההרסנית של הלייבור פירושה שהטוריס הצליחו להשיג רוב כולל ולהקים את הממשלה החדשה.

מדוע היא לא עמדה בבחירות הכלליות?

Sturgeon אולי קיבל החלטה אישית להישאר כמנכ'ל הראשון בסקוטלנד ולא להיות חבר פרלמנט בווסטמינסטר. היא מודעת היטב לכך שהנוף הפוליטי בסקוטלנד השתנה וזינוק התמיכה ב- SNP עשוי לאפשר להם לכפות עוד משאל עם על עצמאות, וזוהי מטרתם העיקרית.

האם זה ישנה הרבה אם היא לא ווסטמינסטר?

היא מעולם לא דרכה רגל בתוך הפרלמנט הבריטי ואינה יכולה לשבת שם כל עוד היא נשארת MSP (חברת הפרלמנט הסקוטית) וחברי פרלמנט וחברי פרלמנט נבחרים בבחירות נפרדות. אבל זה לא ימנע ממנה או ממפלגתה להשפיע רבות על הפוליטיקה בווסטמינסטר מעתה ואילך.

ראה גם: