אישה גילתה שהיא נושאת גן סרטן לאחר בדיקה לאלרגיות למזון

בְּרִיאוּת

ההורוסקופ שלך למחר

לפני שנה קיבלה נובה קובן אבחנה של הלם שתשנה את חייה לחלוטין. כשהיא מוטרדת מכאבי בטן מתמשכים, היא חששה שיש לה אלרגיה למזון. לאחר שדאגותיה נדחו על ידי רופאי משפחה בעבר, היא החליטה לנסות דיאטה בדיקת DNA.



הפסיכולוגית בת ה-43 שמתגוררת בבדפורדשייר, בחרה בבדיקת CircleDNA על בסיס שהיא תיתן לה עצות תזונתיות ודו'ח כושר בהתבסס על הפרופיל הגנטי שלה, כמו גם פרטים על מוצאה. נובה לא חשבה פעמיים על העובדה שהיא עשויה לחשוף גם מוטציות גנטיות.



נובה, שיש לה בן, נואה, 17, עם האקס שלה, וגרייס, שלוש, עם בעלה פול, מספרת: 'התהליך היה פשוט - שלחתי משטח פה ושלושה חודשים לאחר מכן, ביולי 2021, התוצאות הגיע. אבל כשפתחתי את האפליקציה, שמתי לב ל סרטן לחלק היה דגל אזהרה.



נואל פילד שיער קצר

'זה ציין שהבדיקה זיהתה מוטציה גנטית והמליצה לדבר עם רופא משפחה או אחד מהיועצים הגנטיים של החברה. לא דאגתי במיוחד - זה יכול היה להיות כל דבר - אז דפדפתי.

'עמתתי עם שורה שבה נכתב, 'מוטציה הגורמת לסרטן זוהתה המכונה BRCA2'. זה ציין שאני בסיכון גבוה יותר לסרטן השד, השחלות והלבלב, ומלנומה.

'היה קשה לקחת את זה. הייתי מודע לזה אנג'לינה ג'ולי הסיפור של אבל לא השוויתי מיד את הממצא הזה לצורך ניתוח מונע כמוה. בהתחלה, הרגשתי עצוב ולא חרד'.



עד מהרה החלה המציאות לשקוע. פול, 42, שמנהלת עסק לברביקיו, שאל ממי היא אולי ירשה את הגן. 'ידעתי שאמא של אבא מתה די צעירה והייתי מודעת במעורפל שהיא חלתה בסרטן השד', אומרת נובה על ההיסטוריה המשפחתית של אביה מרטין. 'עם זאת, לא היה לי מושג שהגן BRCA2 יכול לעבור בקו האבהי.'

  נובה עם אבא שלה ביום חתונתה. קרדיט: קלודין הרצל צילום
נובה עם אבא שלה ביום חתונתה ( תמונה: צילום קלודין הרצל)
  אבא מרטין עם גרייס
אבא מרטין עם גרייס

היא גם ערכה מחקר, שגילה שניתוח מונע, שעלול לכלול כריתת שד כפולה, שחזור והסרה של שחלות וחצוצרות, הוא אופציה.



כעת, כשהיא חששה שבעיות הבטן שלה הן סימן שמשהו מאוד לא בסדר, נובה פנתה לרופא המשפחה שלה. היא נשלחה לבדיקת אולטרסאונד ובדיקות דם והופנתה לשירות ייעוץ גנטי.

'מילאתי ​​טפסים על היסטוריה משפחתית, וגיליתי שסבתא שלי נפטרה בגיל 43, באותו גיל שאני עכשיו, ושגם אמה נפטרה צעירה', היא אומרת. 'אבא היה בן יחיד, ומעולם לא חלה בסרטן אז אף אחד לא חיבר שניים ושתיים ביחד'.

נובה הופנתה לבית החולים המלכותי מרסדן בלונדון, שם יועצת שד אמרה לה שהסיכון ללקות בסרטן השד גבוה ב-87% משאר האוכלוסייה, בעוד שהסיכוי שלה לחלות בסרטן השחלות גבוה ב-43%. 'הוא אמר לי שיש אלטרנטיבה לניתוח, שזה MRI שנתי וממוגרפיה. אבל הוא הוסיף, 'ניטור לא יעצור אותך לחלות בסרטן והטיפול לא יהיה נחמד - אנחנו לא יכולים להבטיח שזה יאריך את חייך''.

נובה, מפוחדת מהמחשבה שאין בדיקה אמינה לגילוי סרטן השחלות, דיברה עם הבעל פול על ההשלכות של הניתוח.

סוף שבוע של 3 ימים

'דיברנו על גיל המעבר המוקדם - מה שקראתי עליו מפחיד - והדאגות שלי לאבד את השדיים ישפיעו על מערכת היחסים הפיזית שלנו. יהיו לי שתלים, אבל הם ייראו כמו שתלים ודאגתי שפול ישנא את הגוף החדש שלי.

  גרייס, נובה, הבעל פול ונואה
גרייס, נובה, הבעל פול ונואה

'הוא אמר, 'תראה, אנחנו נשואים, יש לנו ילדים, הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לאבד אותך כי לא עשית את זה. כמובן שאני לא אשנא אותך. אני לא אומר שזה לא יהיה מסובך אבל האלטרנטיבה היא שאתה יכול למות''.

נובה מקווה לעבור ניתוח חזה ב-2022, אך עדיין לא קיבלה פגישה באוניברסיטת קולג' בלונדון עם יועצת השחלות, מה שהיה מתסכל. 'השדיים שלי מנוטרים היטב כך שהם יתפסו משהו מוקדם, אבל השחלות מרגישות הרבה הרבה יותר דחופות. אני בסיכון גבוה, אני כבר בן 43, נולדו לי ילדים. אני רק רוצה לסיים את זה. אני אבדוק טיפול הורמונלי ותמיכה תזונתית כדי לעזור להפחית את תופעות הלוואי. אני ערני במיוחד לגבי תסמינים אפשריים - היו לי בלוטות לימפה נפוחות בבית השחי ומצאתי גוש וחשבתי, 'אוי אלוהים!'. אבל הכל היה ברור'.

קיילי מינוג מייקל האצ'נס

מבחינה רגשית, היה קשה לתפוס את ההשפעה על הדור הבא. גרייס צעירה מדי, אבל נובה הסבירה את ההשלכות לבנה, נוח.

'קשה לו, כי למרות שהסיכונים נמוכים יותר, אין ניתוח מונע. לפני כמה ימים הוא התלוצץ לאבא שלי, 'אז, סבא, אני שומע שאולי נתת לנו סרטן'. זה מתנגן לו בראש.

'בגלל זה השתדלתי להחזיק את זה ביחד. להיות פסיכותרפיסט אומר שיש לי את ערכת הכלים להתמודד עם לחץ כזה, ואני רגילה להתמודד עם מטופלים שעוברים מצבים דומים, אבל אני גם רוצה להראות לו שאפשר להתמודד עם זה בצורה פרגמטית'.

נובה רוצה שכולם יהיו מודעים יותר לכך שגנים של BRCA יכולים לעבור על ידי אבות.

'למרות שידעתי שיש סרטן שד בצד של אבא שלי, אפילו לא עלה בדעתי שזה יכול להיות תורשתי.

'אם לא הייתי עוברת את בדיקת ה-DNA, הדבר הראשון שהייתי יכול לגלות הוא שיש לי סרטן'.

לִרְאוֹת upliftmind.com לפרטים על תיבת המנויים לבניית חוסן של נובה. עקבו אחר מסע ה-BRCA שלה באינסטגרם @brca2meandyou

סלבס יוצאים לדייטים 2017

ראה גם: