חוק צרכנים חכם שיחזיר לך את כספך אם מכירה משתבשת

זכויות הצרכן

ההורוסקופ שלך למחר

אל תיבהל, אתה מוגן.(תמונה: Getty Images)



אם שילמת עבור מוצרים או שירותים בכרטיס אשראי ומשהו משתבש, יש לך יותר זכויות ממה שאתה חושב.



זה נשמע קצת חוקי, אבל סעיף 75 לחוק אשראי לצרכן יכול לעזור לך להחזיר את הכסף שלך.



וזה מכסה מגוון עצום של בעיות, למשל, אם הקניות המקוונות שלך לא מגיעות, העסק שבונה את החממה שלך משתבש או שהוציאו אותך להורדת שיתוף זמן מפוקפק.

סעיף 75 נותן לך זכויות מסוימות אם אתה משלם בכרטיס אשראי שאין לך אם אתה משלם בשיטות אחרות. בקיצור, זה נותן לך הגנה סטטוטורית אם משהו משתבש על פי חוק אשראי לצרכן.

אם הקמעונאי יאכזב אותך, תוכל להשתמש בסעיף 75 כדי לקבל את כספך בחזרה (תמונה: Getty)



המשמעות היא שאתה יכול לבקש מספק הכרטיס לתת לך החזר כספי אם הסחורה או השירותים ששילמת עבורם אינם מופיעים או שהם 'מוצגים בצורה לא נכונה' (במילים אחרות, מה שנמכר לך אינו מה שאתה אמרו שזה יהיה).

זו חקיקה שימושית להפליא שאנשים רבים לא יודעים עליה. בתיאוריה, אתה יכול להגיש תביעה אם המוכר משתבש, או אם שילמת רק באופן חלקי עבור הסחורה בכרטיס אשראי.



עם זאת, לא הכל פשוט. תביעות המוגשות לפי סעיף 75 צריכות לעמוד בקריטריונים מסוימים והן נבדקות על ידי ספק הכרטיס כל מקרה לגופו.

כיצד אוכל לדעת אם יש לי זכויות לפי סעיף 75?

אתה מכוסה במלוא הסכום גם אם שילמת רק על חלק מהפריט בכרטיס האשראי שלך - כל עוד ההפקדה עולה בין 100 ל -30,000 ליש'ט (תמונה: Getty)

אם אתה משלם עבור סחורות או שירותים בכרטיס אשראי שעולה בין 100 ל -30,000 ליש'ט, ספק כרטיס האשראי אחראי יחד עם ספק הסחורה או השירותים לכל הפרת חוזה או מצג שווא.

תוצאות יורומיליוני הלילה בבריטניה

זה יכול להיות כרוך שלא מופיעים סחורות, פריטים שנפגעו או שאינם עושים את מה שהם אמורים לעשות או מצבים שבהם הוטעה על ידי הספק.

אתה גם לא צריך להתלונן ישירות מול הספק - אך אנו ממליצים לך בחום לעשות זאת.

אתה אפילו מכוסה אם שילמת רק על פיקדון עבור משהו בכרטיס האשראי שלך - כל עוד ההפקדה עולה בין 100 ל -30,000 ליש'ט.

במקרים כאלה, אתה עדיין מכוסה לכל ערך הפריט המדובר. כך שאם אתה משלם פיקדון בסך 200 ליש'ט עבור ספה שעולה 2,000 ליש'ט בכרטיס האשראי שלך והשאר במזומן, אם החברה תיכנס לפירוק, ספק הכרטיס היה צריך בתיאוריה לשלם לך את מלוא ה -2,000 ליש'ט.

למעשה, הניסוח סביב הפקדות די לא ברור, כך שבתיאוריה, גם אם שילמת פאונד על הפקדה אתה עשוי להיות מכוסה.

'יכול' היא מילת המפתח במשפט הזה! סביר שספק כרטיס ייאבק בכל תביעה על הפקדה מתחת ל -100 ליש'ט - וחלק מציינים מגבלה בתנאיו.

החוקים והמוזרויות

ספק הכרטיסים חייב להיות מבוסס בבריטניה, אם כי אתה יכול להתלונן על רכישות שבוצעו לעסקים מעבר לים (תמונה: Getty)

ישנם מספר תנאים נוספים שחייבים לחול לפני הגשת תביעה:

  • ספק הכרטיסים חייב להיות מבוסס בבריטניה, אם כי אתה יכול להתלונן על רכישות שבוצעו לעסקים מעבר לים.

  • אתה מכוסה רק אם אתה קונה ישירות מהספק, ולא מצד שלישי. זה ידוע בשם יחסי החייב-הנושה-ספק וזה מסובך מאוד. אם יש לך ספק, תגיש תביעה בכל מקרה.

  • תשלומים, צ'קים והעברות בכרטיס חיוב אינם מכוסים בחוק אשראי לצרכן, אם כי ייתכן שתוכל לבצע 'חיוב חוזר' אם יש מחלוקת עם תשלום בכרטיס חיוב.

  • למרות שסעיף 75 לחוק אשראי לצרכן הוא חקיקה מצוינת בכל הנוגע לזכויות הצרכן, הוא עדיין פתוח לפרשנות. אז למרות שזה הגיוני לשלם עבור פריטים בכרטיס אשראי, למקרה שמשהו ישתבש, זה לא מבטיח שתקבל את כספך בחזרה.

מה אם שילמתי בכרטיס חיוב או במזומן?

אף אחת מהדרכים הבאות לתשלום עבור דברים אינה מכוסה בסעיף 75.

כסף מזומן

תשלום במזומן הוא עדיין אחת הדרכים הפופולריות ביותר לשלם עבור סחורות, אך אם משהו משתבש, אין מסלול ביקורת לחקור.

כתוצאה מכך, תצטרך לשמור על הקבלות שלך. אם אתה מבצע רכישה משמעותית, צלם את הקבלה ושלח אותו לעצמך בדוא'ל כדי שתוכל לשמור אותו - למקרה הצורך. זה עוזר גם אם אתה צריך להגיש תביעת ביטוח על פריטים שניזוקו או נגנבו.

חשבון

הרבה אנשים חושבים שהצ'קים מתים, אבל עדיין מוציאים מיליונים מדי שנה.

המחאות פועלות באמצעות 'מערכת הסליקה' - שהיא בת למעלה מ -100 שנה. למרבה הצער, הונאת צ'קים עדיין נפוצה מאוד ולכן לעולם אסור לשחרר סחורות לאחר קבלת צ'ק עבורן מכיוון שהן עדיין יכולות להקפיץ עד וכולל את 6 הימים של הסליקה.

ישנן גם טיוטות של בנקאים גנובות שעושות את הסיבובים, אז היו זהירים. בדוק את 2-4-6 כללים אם אתה רוצה לדעת יותר על זכויותיך.

אחסן כרטיסיות

כרטיסי חנות טובים בכדי לקבל 10% הנחה על סחורה כשאתם מוציאים את הכרטיס לראשונה, אך משלמים אותם מייד וחותכים אותם.

שיעורי הריבית בדרך כלל סוחטים והם סיבוך נוסף בכל הנוגע לניהול הכספים שלנו.

כרטיס חיוב

סעיף 75 אינו חל על כרטיסי חיוב, אך ספקי כרטיסים מציעים תכנית דומה הנקראת ' חיוב חוזר '.

המשמעות של חיוב חוזר היא שתוכל לבקש מהבנק שלך להחזיר לך את כספך אם אתה מערער על עסקה (אם לא ביצעת אותה או אישרה אותה).

חיוב חוזר אינו זכות חוקית ולוחות הזמנים משתנים בכל הנוגע למשך הזמן שעליך להגיש בקשה - אז אל תתעכב.

אף על פי שלא נקבע להתמודד עם מחלוקות בינך לבין קמעונאי, כדאי לבקש מהבנק שלך לעזור לך. ואין גבול עליון או תחתון.

באופן מבלבל, חברות כרטיסי אשראי מסוימות עשויות לנסות 'לגבות' את הכסף שלך בשלב הראשון - אך עדיין תוכל להגיש תביעה בסעיף 75 אם זה לא עובד.

העברה בנקאית

אסור לך להעביר כסף אלא אם זה למישהו שאתה מכיר או סומך עליו. ברגע שאתה לוחץ על שלח, הכסף נעלם.

אם הכנסת כסף לחשבון הלא נכון - או גרוע מכך, אם הונאה אותך מרמה, אתה עלול לאבד הכל. היו זהירים.

כסף אלקטרוני

אתרים כמו PayPal מאפשרים לך כעת להעביר כסף באופן אלקטרוני. יש להם תוכניות קונה/מוכר משלהם שעוזרות לתווך אם יש מחלוקת על מכירה ואתה יכול להתלונן בפני Resolver ואם זה לא עומד בפני נציב תלונות הציבור.

סעיף 75 תלוי היכן קנית את הפריט

זה חייב להיות ישירות מהקמעונאי - לא ממוכר של צד שלישי (תמונה: Getty)

המתסכל ביותר מכולם הוא חוק האיומים של 'חייב-נושה-ספק'. מכל הדברים הקשורים לכסף שיש לי להסביר, זה מסובך במיוחד לסיכום! הנה זה בא…

כדי לפרנס את החוק, על מנת לקבל את ההגנה על סעיף 75 אתה צריך לקנות ישירות מספק הסחורות. אם אתה עובר צד שלישי, אינך מכוסה מכיוון שזה 'שובר את השרשרת'.

הדוגמה הנפוצה ביותר לכך היא תשלום עבור כרטיסי הופעה. אם אתה קונה ישירות מהמקום ומוציא מעל 100 ליש'ט, אתה מכוסה. אבל אם אתה קונה דרך סוכנות כרטיסים של צד שלישי, אתה לא.

נראה פשוט? ובכן, מה אם אתה קונה מסוכנות כרטיסים של צד שלישי שהוא ה'מוכר 'של הכרטיסים למקום או לאמן? בתיאוריה, אתה צריך להיות מכוסה. אבל בפועל, יתכן שאתה לא כפי שהוא עדיין צד שלישי. איכס.

קח חופשות. אם אתה מזמין עם חברת התעופה הישירה, אתה מכוסה על הטיסות שלך אם הן ייעלמו. אבל אם עברת אתר השוואה, אתה לא. אותו דבר לגבי כל חברות הזמנת החגים המקוונות שאינן מציעות חבילות משלהן.

אשתו של ג'וזף גורדון לויט

הטיפ שלנו: השתמש באתרים מקוונים כדי להשוות עסקאות ואז הזמין ישירות כדי להבטיח שאתה מכוסה.

מה אם הייתי קונה פריט למישהו אחר?

טובין עבור & apos; התועלת שלך & apos; פירושו שאם אתה קונה טיסה בכרטיס שלך לעצמך, אתה מכוסה תחת סעיף 75. אם אתה קונה אחת לשותף שלך, אז אתה לא. הסיבה לכך היא שהסחורה חייבת להיות לטובתך & לטובתך.

ראה גם: