כוכב הרוגבי לשעבר אד סלייטר פותח את התגובה של ילדיו לאבחון מחלת נוירונים מוטוריים

איגוד הרוגבי

ההורוסקופ שלך למחר

לְשֶׁעָבַר רוגבי כוכב אד סלייטר חשף את הקושי לספר לילדיו שהוא סובל ממחלת נוירונים מוטוריים (MND) לאחר שאובחן בחודש שעבר.



בחודש שעבר הודיע ​​סלייטר שהיה מאובחן כחולה במחלה הניוונית ופרש מרוגבי בתוקף מיידי. הוא רשם שלוש הופעות עבור גלוסטר בליגה הבכירה בעונה שעברה, כשהאחרונה הגיעה בינואר לפני שעבר שישה חודשי מבחן.



במהלך ראיון מרגש עם BBC ארוחת בוקר, סלייטר נרגש הודה שקשה מאוד לדעת שלושת ילדיו הקטנים. יש לו שתי בנות ובן, ובן ה-34 שיבח איך הם קיבלו את החדשות.



'הם צעירים ובגלל זה אני אומר שהתאמנו את זה קצת איך שסיפרנו להם אבל הילדים הם גמישים להפליא וברגע הזה אולי הם התקשו אבל ברגע שהם הבינו ששום דבר לא משתנה מיד וזה לא השפיע לפתע על חי בצורה דרסטית, הם הסתדרו עם דברים', אמר סלייטר לאחר שנלחם בדמעות. 'במובנים מסוימים זה ממש מרענן עבורי.

'רק להיות לידם כשאתה מקבל את החדשות, רק להיות לידם זה מקור נהדר לנחמה.'

סלייטר גם חשף שהוא התחיל בתהליך של 'בנקאות קולית', כלומר כאשר אדם מקליט רשימה מוגדרת של ביטויים עם הקול שלו בזמן שעדיין יש לו את היכולת לעשות זאת. לאחר מכן ההקלטה מומרת ליצירת קול סינטטי אישי.



המנעול לשעבר הודה שקשה לו לעטוף את הרעיון, אבל הוא שמח שהוא עבר את זה לפני שהמחלה מתחילה באמת לתפוס אחיזה. סלייטר הוסיף: 'ישבתי עם הבת שלי למעשה וקראנו, או שהיא הקשיבה לי קורא.

'אני לא חושב שהיא באמת הבינה מה קורה אבל היא שמחה לשמוע אותי קורא לה ספר אז אני שמח שעשיתי את זה - זה נותן לי קצת שלווה בידיעה שעשיתי שבמצב הכי טוב שאני יכול באמת'.



סלייטר פתח על ההיבט ה'רגשי ביותר' של החוויה הקשה, ששמע על מציאות המחלה. בהצהרה של גלוסטר התעקש שהם 'מחויבים לחלוטין לתמוך באד, אשתו ג'ו ושלושת ילדיו בכל דרך הנדרשת'.

  המנעול לשעבר של גלוסטר סלייטר הודיע ​​על פרישה מרוגבי מיד לאחר שנודע על מצבו
המנעול לשעבר של גלוסטר סלייטר הודיע ​​על פרישה מרוגבי מיד לאחר שנודע על מצבו ( תמונה: Getty Images)

לאחר שעזב את לסטר טייגרס, סלייטר הצטרף לצ'רי אנד לבנים ב-2017 ורשם 78 הופעות במועדון בליגת העל. הוא בילה שבע שנים קודם לכן עם הנמרים, שם זכה בתואר הפרמיירלייפות ב-2012-2013, שיחק 136 פעמים כמו גם קפטן הקבוצה במשך שתי עונות.

MND הוא מצב ניווני המשפיע על עצבים במוח ובחוט השדרה. שחקן ליגת הרוגבי לשעבר רוב בורו, המנעול של איגוד הרוגבי של סקוטלנד דודי וויר והמגן הימני לשעבר של ליברפול, סטיבן דרבי, כולם אובחנו עם MND בשנים האחרונות ופעלו באופן פעיל להעלאת המודעות למחלה.

ארגון הצדקה של Weir His My Name'5 Doddie Foundation - הפניה למספר החולצה מספר חמש שלו - אמרה כי היא זיהתה שיש תשומת לב מוגברת לגבי פציעות ראש ומחלות נוירולוגיות פוטנציאליות, אך כי 'כרגע אין מספיק מחקר סופי' כדי להסיק מסקנות לגבי כל קישורים עם MND.

בורו, השחקן לשעבר של קרנף לידס, אובחן ב-2019 לאחר שפרש וקיבל תואר MBE באפריל על שירותיו לספורט ולקהילת MND. חברו לקבוצה לשעבר וחברו הקרוב קווין סינפילד זכה ב-OBE לאחר שגייס מיליונים למחקר על המצב.

ראה גם: