מה הבנקים רואים כשהם מסתכלים על רישום האשראי שלך? אנו חושפים הכל

Equifax Inc.

ההורוסקופ שלך למחר

אולי אתה לא חושב שניקוד האשראי שלך הוא עניין גדול. אבל אתה טועה.



דירוג האשראי שלך ורישום האשראי שלך יכולים להשפיע רבות על הכספים שלך - למעשה יותר מ -20 מיליון אנשים מסתכנים בדחייה בגין משכנתאות, הלוואות וכרטיסי אשראי מכיוון שספקים פיננסיים הופכים פחות מוכנים להלוות לאנשים עם דוחות אשראי מתחת לממוצע.



בית x-factor

חיפוש מחדש מהלוואות אמיגו מגלה כי רבים יכולים להידחות באופן לא הוגן שכן יותר משלושה אנשים שבדקו את ניקוד האשראי שלהם מצאו שגיאות בתיק שלהם.



להלן המדריך שלנו לכל דבר ודוחות אשראי שיעזרו לך להבטיח שתקבל את התעריפים הזולים ביותר על הלוואות בעתיד.

מהו רישום האשראי שלי?

בבריטניה קיימות שלוש סוכנויות התייחסות לאשראי ותיקות אקוויפקס , בעל ניסיון ו אשראי טלפוני וכולם שומרים על האופן שבו ניהלת את הכסף שלך בעבר על 'רשומת האשראי' שלך.

רישום האשראי שלך מראה כל הלוואה שיש לך כעת וכיצד ניהלת אותה בעבר. לדוגמה, הוא יפרט את כל יתרות כרטיס האשראי וההלוואה שלך ויסמן אם החמצת החזרים בשש השנים האחרונות.



זה גם מראה אם ​​הגשת בקשות כלשהן למימון - כרטיסי אשראי, הלוואות, רכישת שכירות או אפילו חוזה טלפון נייד.

עליך לבדוק את הרשומה שלך כדי לוודא שכל המידע נכון, מכיוון שטעויות עלולות להיות בעלות השפעה משמעותית על האם תקבל אישור למימון בעתיד ומשמעות הדבר שתחויב בריבית גבוהה יותר. וכדי לפקוח עין על סימנים מוקדמים של פעילות פיננסית הונאה על שמך.



מה דירוג האשראי שלי?

מה זה ומה זה אומר? (תמונה: Getty)

זהו מספר בן שלוש ספרות המחושב באמצעות המידע שנרשם בדוח האשראי שלך.

טווח הציונים תלוי באיזה ספק אתה משתמש אבל בדרך כלל הוא בין 0-700 או 0-1000 כאשר ככל שהמספר גבוה יותר הציון שלך טוב יותר והסיכוי שלך להתקבל למימון בשיעורי הריבית הנמוכים ביותר.

גורמים רבים משפיעים על הציון שלך, כולל תשלומי החמצת חשבונות, משיכות יתר לא מורשות ודחיית בקשות אשראי.

לכל דירוג אשראי יהיו קטגוריות מעט שונות אך הן דומות בגדול.

  • 0 - 120 = גרוע ואין סיכוי שתתקבל לאשראי, אבל יש דרכים לשפר את הציון שלך.

  • 121 - 420 = הוגן וסביר להניח שתתקבל למגוון הצעות אשראי.

  • 421 - 825 = טוב - וסביר להניח שתקבל אשראי במחירים תחרותיים.

  • 826 - 1000 = מצוין וסביר להניח שתתקבל לאשראי במחירים הטובים ביותר.

    קלטת סקס של kym marsh

המלווים אינם מקבלים את ההחלטה שלהם אך ורק על סמך ניקוד האשראי שלך, הם מבצעים צ'קים בעצמם (המכונה לעתים קרובות כרטיס ניקוד), אולם ציון גבוה בדרך כלל אומר שיש לך סיכוי טוב הרבה יותר לקבל את בקשתך.

קרא עוד

כל מה שאתה צריך לדעת על דוחות אשראי
כיצד לשפר את דירוג האשראי שלך בדוק את דו'ח האשראי שלך בחינם 5 מיתוסים של דוחות אשראי מה הבנקים רואים כאשר אתה מבקש הלוואה

מפחד לבקש אשראי למקרה שנדחית?

חברות חדשות יותר נודד , ClearScore ו לגמרי כסף כולם מציעים שירותים בחינם שיעזרו לך להבין את רשומת האשראי שלך ולעקוב אחר הציון שלך חודש אחר חודש.

כלי שימושי נוסף מ- Totally Money הוא בודק זכאות - שבו רישום האשראי שלך נבדק מול כל כרטיסי האשראי בשוק והוא אומר לך לאיזה סביר להניח שתתקבל.

לדוגמה, זה עשוי להציע שניים או שלושה כרטיסים שיש לך סיכוי של 90% או 95% להתקבל אליהם. אינדיקטור מועיל אם יש לך רקורד אשראי פחות מושלם ואינך רוצה להסתכן בדחייה כיוון שיש לכך השפעה שלילית על דירוג האשראי שלך.

חלק מספקי התייחסות האשראי יפתו אותך להירשם לשירות משופר עם פעמונים ושריקות נוספות לעתים קרובות על בסיס זה שיאפשר לך להתריע על הונאה אפשרית בחשבונך בשלב מוקדם מאוד.

למרות שזה עשוי לערער על חלק זה יכול להחזיר אותך בסביבות 15 ליש'ט לחודש. עליך לשקול האם כדאי להוציא 180 ליש'ט לשנה כאשר תוכל לראות את רשומת האשראי שלך בחינם מדי חודש.

6 צעדים כדי להתמודד עם ניקוד האשראי שלך

  1. הירשם - ישנן מספר אפשרויות לבחירה, אנו מציעים להירשם עם לפחות שתיים מהשירותים החינמיים שלהן:
    experian.co.uk
    clearscore.com
    noddle.co.uk
    equifax.co.uk
    totalmoney.com (לבודק זכאות כרטיס האשראי)

  2. בדוק את הפרטים שלך - וודא שאתה רשום על מערכת הבחירות בכתובתך הנוכחית. אם לא, זה יכול לגרום לעיכובים בעת הגשת בקשה לאשראי, וחלק מהמלווים עשויים לדחות אותך אם הם לא יכולים לאשר את מקום מגוריך.

    אם אתה מתכנן ללוות כסף בעתיד הקרוב, בדוק את ניקוד האשראי שלך לפני הגשת מועמדות. אם ישנן טעויות או פעילות הונאה נגד שמך ניתן לתקן אותן כדי לשפר את הדירוג שלך ואת הסיכוי שלך להתקבל לאשראי.

    אם היו לך בעיות אשראי קודמות והיו נסיבות מיוחדות כגון אובדן מקום העבודה או שכול משפחתי תוכל להסביר זאת בדוח שלך על ידי הוספת הודעת תיקון לכל איחור בתשלומים מתקופה זו.

  3. דע את הציון שלך ומה המשמעות שלו - וודא שאתה מבין את המצב הנוכחי שלך וכיצד הוא יכול להשפיע על הסיכוי שלך להלוות כסף - בצע צעדים לשיפורו כדלקמן.

  4. לפעול - סגור חשבונות שכבר אינך משתמש בהם. הרבה אשראי שאינו בשימוש (למשל מגבלות כרטיס אשראי שלא השתמשת בהם במשך שנים) עשוי להשפיע לרעה על הדירוג שלך. זה יכול גם לגרום לך להיות פגיע יותר להונאה.

    אם היו לך קשרים פיננסיים לאנשים אחרים שכבר אינם רלוונטיים (כגון שותף לשעבר) בקש להסיר אותם מהרישומים שלך מכיוון שהם יכולים להשפיע על היכולת שלך לקבל אשראי.

  5. שקול אשראי חדש כדי לשפר את הציון שלך - אחת הדרכים לשפר את הציון שלך היא להוציא כרטיס אשראי ולבצע החזרים קבועים - זה אולי יישמע מוזר, אך מלווים אחרים יחפשו הוכחה לכך שאתה יכול לנהל בעקביות את ההתחייבויות הכספיות שלך.

    ישנם כרטיסי בונה אשראי, אך שיעורי הריבית גבוהים, לכן הקפד להשתמש בהם רק לעסקאות קטנות יותר ולשלם את ההצהרה במלואה מדי חודש - כך זה לא יעלה לך אגורה.

  6. עקוב אחר ההתקדמות שלך - ספקים רבים ישלחו לך את הדוח ו/או הציונים שלך בדוא'ל מדי חודש - עקוב אחריו. זה הרגל טוב לאמץ וחשוב לא פחות כמו ניהול התקציב החודשי ובדיקת דפי הבנק שלך.

ראה גם: