חיים טרגיים והרואים של אמו של הנסיך פיליפ הנסיכה אליס מבטנברג

חדשות טלוויזיה

ההורוסקופ שלך למחר

הפרק הרביעי בעונה השלישית של הכתר מתמקד בחבר פחות ידוע במשפחת המלוכה.



הנסיכה אליס מבטנברג (ג'יין לאפוטייר -שכונתה מאוחר יותר כנסיכה אנדרו מיוון ודנמרק לאחר נישואיה -נאלצת לעזוב אתונה הסובלת מסכסוך למען ביטחונה, כשהמלכה מזמינה אותה לחיות דרך קבע בארמון בקינגהאם עם בנו של הנסיכה אליס הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו.



עם זאת, הנסיכה ובנה נרדפים על ידי עבר שכלל מאבקים בבריאות הנפש, בריחה מארצם ואישה שבחרה לעקוב אחר אמונתה.



סיפור חייה של הנסיכה אליס מהחיים האמיתיים הוא אפילו אירוע יותר מאשר מתואר בכתר, כולל תפקיד הרואי במהלך מלחמת העולם השנייה שראה אותה מוכרת בינלאומית במעשיה.

חיים טרגיים והרואים של אמו של הנסיך פיליפ הנסיכה אליס מבטנברג

להתבגר

הנסיכה אליס הייתה קשורה למשפחות מלכות רבות באירופה (תמונה: Getty)

הנסיכה אליס נולדה בטירת וינדזור ב -25 בפברואר 1885, לנסיך לואי מבאטנברג ולאשתו הנסיכה ויקטוריה מהס ועל ידי ריין, כאשר סבתא רבתה המלכה ויקטוריה נכחה בעת הלידה.



הבכורה מבין ארבעה אחים, אחותה הצעירה ואחיה הפכו למלכת דנמרק, מרקיז ממילפורד הייבן וארל מאונטבטן מבורמה.

אליס בילתה את ילדותה בדרמשטאדט, יוגנהיים, לונדון ומלטה.



כשהיתה צעירה אובחנה כחירשת מולדת לאחר שאמה דאגה להתפתחותה המילולית האיטית, שהגיעה לשיאה בכך שסבתה הנסיכה בטנברג אובחנה אצל מומחה לאוזניים.

החתונה בארמון בקינגהאם של הדוכס מיורק, לימים המלך ג'ורג 'החמישי, הנסיכה אליס נמצאת משמאל בשורה הראשונה (תמונה: אוסף הולטון רויאלס)

אליס, שהוכשרה לקרוא שפתיים ולדבר אנגלית, צרפתית וגרמנית, התחנכה באופן פרטי.

הנסיכה אליס הייתה גם שושבינה בחתונת הדוכס מיורק (לימים המלך ג'ורג 'החמישי) ומרי מטק.

נישואין עם הנסיך אנדרו מיוון ודנמרק

בהכתרתו של דודו הגדול המלך אדוארד השביעי בשנת 1902, פגשה הנסיכה אליס את הנסיך אנדרו מיוון ודנמרק.

ב- 6 באוקטובר 1903 נישאה הנסיכה אליס לאנדרו והפכה לנסיכה אנדרו מיוון ודנמרק.

בני הזוג ערכו טקס אזרחי, ואחריו טקס דתי לותרני וטקס יווני אורתודוקסי.

מרטין לואיס כעצמאי

בעוד הנסיך אנדרו המשיך בקריירה הצבאית שלו, הנסיכה אליס דאגה לעצמה לעבודת צדקה ולבקר קרובי משפחה, כולל דודתה, הדוכסית הגדולה אליזבת פיודורובנה ברוסיה לפני המהפכה הרוסית.

במהלך מלחמות הבלקן, הנסיכה אנדרו הייתה אחות בתחומי בתי חולים בזמן שבעלה היה בצבא. המלך ג'ורג 'החמישי אף העניק לנסיכה צלב אדום מלכותי על שירותה בשנת 1913.

לנסיך ולנסיכה נולדו חמישה ילדים:

  • מרגריטה, לימים נסיכת הוהנלוהה-לאנגנבורג (1905-1981)
  • תיאודורה, לימים מרגרין מבאדן (1906-1969)
  • ססילי, לימים הדוכסית התורשתית מהס (1911-1937)
  • סופי, לימים הנסיכה ג'ורג 'מהנובר (1914-2001)
  • הנסיך פיליפ, מאוחר יותר הדוכס מאדינבורו (1921-)

משבר ביוון

במלחמת העולם הראשונה פרץ המשבר ביוון כאשר גיסו של הנסיכה אנדרו, מלך יוון קונסטנטין הראשון, החליט להישאר ניטרלי למרות שהממשלה היוונית צידדה עם בעלות הברית.

בהפצצות הצרפתיות על אתונה בשנת 1916 נראתה הנסיכה וילדיה מתחבאים מתחת לארמון לפני שגיסה נאלץ להתפטר.

המלוכה היוונית ברחה אז מהמדינה לשוויץ, שכן הרבה משושלות המלוכה האירופיות קרסו, כשאביה של הנסיכה אנדרו נאלץ לוותר על תואר הנסיך מבאטנברג ומעמדו המלכותי ולהפוך ללורד לואי מאונטבטן (לא להתבלבל עם אחיה בעל אותו שם).

הנסיכה & apos; הדודות אליקס (צרינה אלכסנדרה) והדוכסית הגדולה אליזבת פיודורובנה נרצחו במהפכה הרוסית, בעוד שדודו ארנסט לואי הדוכס הגדול של הסה הודח אף הוא, שכן האימפריות הרוסיות, הגרמניות והאוסטרו-הונגריות התמוטטו.

למרות הכאוס, המלך קונסטנטין הוחזר לשלטון בשנת 1920, וראה את המלוכה היוונית חוזרת לקורפו.

עם זאת, ועדת מהפכה אילצה את המלך לצאת מיוון לאחר המלחמה היוונית-טורקית והנסיך אנדרו נעצר ובעקבות הפיכה עקובה מדם, הוא גורש ומשפחתו ברחה מיוון באוניית צי בריטית.

בעיות בריאות הנפש וד'ר זיגמונד פרויד

בערך 1910: אליס, נסיכת יוון, (1885 - 1969), אשתו של הנסיך אנדרו מיוון, (1882 - 1944), ואמו של הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו. נולדה הנסיכה אליס מבטנברג, היא הייתה בתה הגדולה של המלכה ויקטוריה (תמונה: TV Grab)

הנסיך והנסיכה התיישבו בבית מחוץ לפריז, שם הנסיכה אנדרו התמקדה יותר בעבודות צדקה ודתית עוד יותר.

בשנת 1928, הנסיכה התנצרה לכנסייה היוונית -אורתודוקסית ובחורף הייתה משוכנעת שהיא מקבלת מסרים אלוהיים מאלוהים וזכתה בכוחות ריפוי.

לאחר זמן קצר לאחר מכן התמוטטות עצבים בשנת 1930 ואנשי מקצוע רפואיים שונים הסכימו על אבחנה של סכיזופרניה פרנואידית.

לאחר סיום האבחנה בברלין, נלקחה הנסיכה ממשפחתה לבית ההבראה של ד'ר לודוויג בינסוונגר בקרוזלינגן, שוויץ.

לאורך כל הטיפול, הנסיכה אנדרו שמרה על שפיות דעתה ורצתה להשתחרר.

הפסיכואנליטיקאי האגדי ד'ר זיגמונד פרויד התייעץ בעניינה והוא סבר שהזיותיה נבעו מתסכול מיני.

פרויד המליץ ​​על צילום השחלות שלה על מנת להרוג את החשק המיני שלה.

במהלך שהותה בסנטוריום, כל הנסיכה & apos; בנות נישאו לנסיכים גרמניים (לשלושה היו שותפים נאצים), ואילו בנה היחיד הנסיך פיליפ הלך לגור וללמוד עם אחיה הלורד לואיס מאונטבטן וג'ורג ', מרקס ממילפורד הייבן, ואמה, הנסיכה ויקטוריה.

בינתיים, הנסיך אנדרו התנכר לאשתו וכאשר עזבה את קרויצלינגן ולאחר מכן שהתה במרפאה קצרה במראן שבאיטליה, היא פחות או יותר ירדה מהרשת באירופה במשך שש השנים הבאות, וניתקה את כל הקשר עם משפחתה בנפרד מאמה.

מפגש משפחתי

הנסיכה אליס מבטנברג

הנסיכה אליס מבטנברג (תמונה: Getty)

הנסיכה אנדרו התאחדה עם בעלה לאחר מותה המזעזע של בתה ססילי ובעלה וילדיה בתאונת אוויר בשנת 1937.

רשימת משימות red dead 2

אנדרו התגורר בעיקר בריביירה הצרפתית עם אהובתו, הרוזנת אנדרי דה לה ביג'ן.

בהשתתפות הלוויה ראתה הנסיכה את אנדרו וגם את אחיה לואי ובנו פיליפ.

באירוע השתתף גם הקצין הנאצי המוביל הרמן גורינג.

לאחר שחזרה לקשר עקבי יותר עם בני משפחתה, יצאה בסופו של דבר ליוון בשנת 1938 כדי לעבוד ולעזור לעניים, שהתגוררה בצניעות בדירה קטנה באתונה.

מלחמת העולם השנייה

פרוץ מלחמת העולם השנייה היווה מקור קושי חדש עבור הנסיכה כאשר בנה פיליפ נלחם עם הכוחות הבריטיים, בעוד חתניה התבססו במפלגה הנאצית.

באתונה נאלצה הנסיכה אנדרו לעבור עם גיסתה למרכז העיר והיא החלה לעבוד בצלב האדום, ארגנה מטבחי מרקים ונסעה לשבדיה בתואנה של ביקורים משפחתיים לאיסוף ציוד רפואי.

הנחשבת להיות פרו-גרמנית מצד כוחות הציר הכובש, ובנתה הנסיכה מקלטים לילדים יתומים ונטושים.

כשנשאלה על ידי גנרל גרמני מבקר, 'האם יש משהו שאני יכול לעשות למענך?', השיבה, 'אתה יכול להוציא את החיילים שלך ממדינה שלי'.

קרא עוד

עונת 3 של הכתר
תגובה לפרק אברפן הטיול של הנסיכה מרגרט בארה'ב אנתוני בלאנט איים על הנסיך פיליפ? חיים מלאי אירועים של הנסיכה אליס

בספטמבר 1943 הסתירה הנסיכה אנדרו את האלמנה היהודייה רייצ'ל כהן ושניים מתוך חמשת ילדיה, שביקשו להתחמק מהגסטפו ומהגירוש למחנות ריכוז נאציים.

עיתון מראה יומי בבריטניה היום

זה כיבד הבטחה ישנה של מלך יוון ג'ורג 'הראשון, שב -1913 הציע כל שירות לבעלה של גברת כהן לאחר שסייע למלך. הנסיכה אנדרו הייתה אחת מבנות המלוכה הבודדות שנותרו במדינה והיא הסכימה לכבד הבטחה זו כאשר נשאל אחד מבני כהן.

אתונה שוחררה באוקטובר 1944, אז נגמרו לנסיכה הלחם והחמאה ולא אכלה בשר במשך חודשים, חיה בתנאים סוערים.

אַלמְנוּת

המצב באתונה נותר מתוח כאשר גרילה קומוניסטית נלחמה עם הבריטים על השליטה בעיר.

למרות התקווה להתאחד עם בעלה, אז נודע לנסיכה שנפטר במונקו בדצמבר 1944.

עם זאת, בתקופה זו היא נשארה מסורה לעזור להאכיל את המשטרה ולהרעיב ילדים, ולהתרחק מעבר לעוצר שהוטל על ידי הבריטים לחלוקת מנות.

פעם אחת היא כנראה נפגעה מכדור תועה, אך כאשר נמסר לה כי היא השיבה: 'הם אומרים לי שאתה לא שומע את הזריקה שהורגת אותך ובכל מקרה אני חירש. אז למה לדאוג מזה? '

בשנת 1947, הנסיכה אנדרו חזרה לבריטניה לחתונה של בנה פיליפ ליורש הכס הבריטי, הנסיכה אליזבת. היא ישבה בראש משפחת בנה במנזר ווסטמינסטר, מול המלך ג'ורג 'השישי, המלכה אליזבת והנסיכה מרגרט.

בנותיה לא הוזמנו לחתונה בשל מתיחות לאחר המלחמה.

באתונה, הנסיכה אנדרו ייסדה את הסדר הסיעודי של הנזירות האחיות הנוצרית של מרתה ומרי בשנת 1949, לאחר שהתאמנה באי טינוס. אמה ויקטוריה לעגו לבחירת החיים החדשה של בתה ואמרה 'מה אתה יכול להגיד על נזירה שמעשנת ומשחקת קאנסטה?'

בשנת 1951, היא הפכה לחמות למלכה אליזבת השנייה מממלכת חבר העמים לאחר מותו של המלך ג'ורג 'השישי, בהשתתפות ההכתרה בשנת 1953 כשהיא לבושה בנוהג נזירה.

בשנת 1960 ביקרה הנסיכה בהודו במסע רוחני בהזמנתו של אמרית קאור, אך חלה ונאלצה לסיים את סיבוב ההופעות מוקדם; מאוחר יותר גילתה כי היא מאמינה שחווה חוויה מחוץ לגוף.

פקודתה ביוון נכשלה בהדרגה בגלל מחסור במבקשים, ובעוד שהיא מסורה למטרתה למרות ששמיעתה הלכה והחריפה ומצבה הבריאותי במצב ירוד, היא עדיין המשיכה בעבודתה הטובה ביוון עד הקולונלים ב -1967; צַעַד מַפתִיעַ.

ארמון בקינגהאם

הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו משתתף בחתונתו של הנסיך טומיסלב מיוגוסלביה עם הנסיכה מרגריטה מבאדן בטירת סאלם בבודנסי, גרמניה, בליווי אמו, הנסיכה אנדרו מיוון (לשעבר הנסיכה אליס מבטנברג), 7 ביוני 1957. (תמונה: Popperfoto באמצעות Getty Images)

הקולונלים מ -1967 & apos; הפיכה ב -21 באפריל ראתה הנסיכה אנדרו סוף סוף לעזוב את יוון לתמיד והועברה להתגורר בארמון בקינגהאם יחד עם בנה הנסיך פיליפ וכלתה, המלכה אליזבת השנייה.

כשהיא תופסת חדר בארמון, שמרה הנסיכה אנדרו על שגרותיה והלבוש הצנוע שלה בסביבה הגדולה, והייתה צלולה למרות חולשותיה.

הביוגרף של הנסיך פיליפ, ג'יילס ברנדרת, אמר: 'הם אומרים שתמיד אפשר היה לדעת מתי היא מגיעה לאורך המסדרון בגלל ריח של וודבינס באוויר. הרעיון של אמו של הדוכס מאדינבורו, לבושה כנזירה, מוצץ את קנה העץ שלה ... זה נפלא! '

הנסיכה בילתה זמן איכות עם בנה בגני ארמון בקינגהאם וקיבלה גם ביקורים מנכדיה ואחיה, לורד מאונטבאטן.

סצנות בכתר מראות את המפגשים האלה ואת הזמן שלה בארמון, אבל היא הייתה יותר ניידת מהסדרה, שכן היא אפילו שהתה במלונות בלונדון כששאר בני משפחת המלוכה יצאו לחופשה.

מוות

הנסיך פיליפ מאנגליה ואמו הנסיכה אליס מבטנברג (תמונה: Gamma-Keystone)

הנסיכה אליס הלכה לעולמה ב- 5 בדצמבר 1969, ולא הותירה אחריה רכוש לאחר שנתנה את כולם.

בפתק שהשאירה לבנה נכתב: 'פיליפ היקר ביותר, תהיה אמיץ, וזכור שלעולם לא אעזוב אותך, ותמיד תמצא אותי כשתזדקק לי ביותר. כל האהבה המסורה שלי, אמא הזקנה שלך '.

למרות שנקברו בתחילה בטירת וינדזור, שרידיה הועברו בשנת 1988 על פי רצונה למנזר מריה המגדלית הקדוש בגת שמנה שעל הר הזיתים בירושלים, ישראל.

בשנת 1994 היא זכתה בתואר 'חסידת אומות העולם' על מעשיה במהלך השואה, כאשר הממשלה הבריטית סימנה אותה כ'גיבור השואה 'בשנת 2010.

הנסיך פיליפ אמר על מעשיה בהגנת יהודים בתקופה הנוראית הזו: 'אני חושד שמעולם לא עלה בדעתה כי פעולתה הייתה מיוחדת במינה. היא הייתה אדם בעל אמונה דתית עמוקה, והיא הייתה רואה בכך תגובה אנושית טבעית לחלוטין ליצורים אחרים במצוקה״.

תפקיד בכתר עונה 3

טוביאס מנזיס בתפקיד הנסיך פיליפ (תמונה: נטפליקס)

הנסיכה אליס מופיעה בשני פרקים בעונה השלישית של הכתר, בגילומה של השחקנית ג'יין לאפוטייר.

פרק רביעי, בוביקינים , מתרכזת לחלוטין בחייה המאוחרים יותר וביחסיה עם הנסיך פיליפ (טוביאס מנזיס), לפני שנראה אותה משתפת סצנות בפרק חמישי, גזירה , עם אחיה הלורד לואיס מאונטבטן (צ'ארלס דאנס).

דיוויד סימן ופרנקי פולני 2013

פרק שבע, אבק מונד , רואה את הנסיך פיליפ נאבק בעקבות אובדן אמו.

הנסיכה אליס לא התראיינה ל'גרדיאן 'בחיים האמיתיים והגעתה לא התנגשה עם הסרט התיעודי המלכותי שאירע זמן מה לאחר הגעתה.

עם זאת, הנסיכה אכן כינתה את פיליפ 'בובקינס'.

עונת 3 של הכתר זמינה כעת בנטפליקס.

ראה גם: